Tavuklu, Sebzeli Noodle

Cumartesi, Şubat 25, 2006


Geçen gün Sahra'ya yaptım bu yemeği. Aslında hiç Çin usulü sayılmaz çünkü ne soya sosu vardı ne zencefil ne susam yağı. Türk usulü noodle oldu bu.

Malzemeler:

  • 3 kalıp noodle (6'lı paketler halinde satılıyor)
  • 1 kabak
  • 2 havuç
  • 3 diş sarmısak
  • 2 közlenmiş kırmızı biber
  • 1 tavuk butu
  • kırmızı toz biber, Tuz, Karabiber
  • Zeytinyağı

Hazırlanışı:
  1. Tavuğu şeritler halinde kesin. Wokta beyazlaşana kadar zeytinyağında çevirin.
  2. Üzerine kırmızı toz biber serpin.
  3. İstenen şekle göre doğranmış havuçları (ben yuvarlak doğramıştım ama sonra şerit halinde doğramadığıma pişman oldum) ekleyin kavurmaya devam edin.
  4. Havuçlar biraz yumuşadıktan sonra doğranmış kabakları da ekleyin. Biraz kavurduktan sonra üzerine 1 fincan sıcak su ilave edip havuçlar istenen yumuşaklığa gelene kadar pişirin.
  5. Son olarak şerit halinde doğranmış közlenmiş kırmızı biberleri, karabiberi ve tuzu da ekleyip, 1-2 kez kavurun ve ocaktan alın.
  6. Çin Eriştelerini kaynar suya atın 5-6 dakika kaynatın. Hemen süzüp tabağınıza alın. Tavuklu karışımı üstüne koyun.


Bizce çok lezzetliydi... :) Ben önceki günden kalan Napoliten Sosu önce noodle'ın üzerine döktüm onun üstüne tavuklu karışımı koydum, daha güzel oldu tavsiye ederim.

You Might Also Like

1 Comments

  1. çok fenayım. boğazım ağrıyor. hastayım. ama yinede yazıyorum. sonra bir daha yapmaz. çok güzel olmuştu. soya sosu ve bilmem ne yağı yoktu bende biraz bozuk attı İrem ama siz deneyin bence

    YanıtlaSil

Subscribe