Deniz Börülcesi

Pazartesi, Mayıs 22, 2006



Bugün baharatlardan başka deniz börülcesi de aldım ama orijinalinden yeni moda çıkan ayıklanmış hazır olanlardan değil. Yani bilerek almadım. Baktım deniz börülcesi yazıyor küçücük bir paket alıp deniyim dedim. Daha önce hiç denemediğim için nasıl yapıldığını da bilmiyorum. Baktım internette farklı bir tarif de göremedim haşlayıp yoğurt dökün diyor. Ben de börülceleri yıkadım, saplarından keserek ayıkladım. Bir kaç su daha yıkadıktan sonra buharda yumuşayıncaya kadar pişirdim. Haşladıktan sonra tadına bakıyım bir dedim. O da ne?? Bunların içinde kılçık var! Çıkarıyım ben bunları diye kesilen baş kısımlarından kılçıkları tek tek çekip çıkardım. İçimden de ben yanlış bir şey yaptım galiba diyorum bu tek tek ayıklanır mı? Ayıkladıktan sonra okudum ayıklanıyormuş. Ama şu hazır pişirilenlerden alıcam bir dahaki sefere...

Biraz yoğurdu çırpıp tabağın iki kenarına koyduğum börülcelerin ortasına döktüm. Son olarak; yarım çay bardağı zeytinyağını küçük bir sos tavasında kızdırıp içine 1,5 tatlı kaşığı pul biber atarak biraz kavurdum, börülce ve yoğurdun üzerine gezdirdim. Eğer sumak olsaydı yoğurda serpicektim ama maalesef kalmamış. Annem; "tatsız tuzsuz bir şey bu" dedi, babam beğendi, ben de beğendim tadı bana bir şeyi hatırlatıyor ama henüz çıkaramadım... Hala düşünüyorum :). Bu salatanın dışında bir de safran ve kakule aldım hazır "Kesar Bhat" yani "Safranlı Pilav" yapmaya karar verdim.

You Might Also Like

3 Comments

  1. Cok guzel gorunuyor. Annem yanina zicik bir sahanda yumurta yapar. Cayla beraber koca bir ogun olurdu bize.

    ELlerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Kendimi Ayvalık-Cunda adasındaymışım gibi hissettim, deniz börülcesine bayılırım,harika gözüküyor. Ellerine sağlık...

    //bizimevinascisi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler, biz de çok sevdik hafif ve de tuzlu gerçekten deniz havası geliyor insanın burnuna yerken...

    YanıtlaSil

Subscribe