Lübnan Ekmeği (Pita) ve Domates Salatası

Salı, Ağustos 15, 2006



Lübnan kelimesini görünce aklınıza hiç iştah açıcı ve güzel şeylerin gelmediğine eminim... Dünya üzerindeki en güzel kültür ve başkentlerden birine sahip ama şimdilerde (aslında genelde de diyebiiriz) sokakları kan revan içinde gezen çocuklarla dolu bu ülkenin yok olmasını, bazıları ellerinden hiç bir şey gelmediği, bazıları ise "canı" yok olmasını istediği için oturup seyrediyor, ama sonuçta iki taraf da sadece seyrediyor... Bazıları televizyon karşısında bir toplumun gelecek neslini yok etmek için kadın ve çocukları öldürmekten zevk alabilen karaktersiz ve korkaklara belâ okurken, bazıları da bahanesini nasılsa o an uydururuz diyerek ilerideki katliamlarını hesaplıyor... Her ne kadar tarihte bazı hatalar yapmış, yıllarca iç savaşla boğuşmuş ama yine de yıkılmamış, başı beladan hiç kurtulmamış olsa da hiç kimseden yardım göremeyen, haince saldırılmış bu ülkenin bunu da atlatacağını ümîd ediyorum.

Lübnan mutfağıyla bizim mutfağımız arasındaki benzerlik yemeklerin ve tadların ayırdedilemeyeceği kadar çok... Aynı yemekleri yememizin yanında farklı yemeklerimiz de ağız tadımıza uyuyor. Orta Doğu mutfakları arasında en çok salata ve meze çeşidine sahip diyebiliriz.

Malzemeler;

  • 2 pita ekmeği (pita ekmeği de bildiğimiz pide olduğundan ve vaktim olmadığından ben ince pide kullandım)
  • 1 + 1/2 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 çay kaşığı nar ekşisi
  • 1/3 su bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı doğranmış maydanoz
  • 1/2 su bardağı doğranmış taze nane
  • 1/4 su bardağı doğranmış semizotu
  • 900 gr. domates (dilimlenmiş -eğer bulabilirseniz yarısını sarı domatesle de yapabilirsiniz çok hoş bir görüntüsü oluyor)

    Hazırlanışı;
    1. Pita ekmeklerini veya pideleri fırında ızgara bölümünde hafif kızartın. Fırından çıkarıp soğutun. Soğuyunca ısırıklık parçalara bölün.
    2. Limon suyu, nar ekşisi ve tuzu iyice çırpın. Sonra zeytinyağını ekleyin ve çırpın.
    3. Domatesleri iri iri dilimleyin -ben kabuklarını soydum.
    4. Ekmekleri, domatesleri ve otları derin bir karıştırma kabına alın, sosla karıştırırken domateslerin ezilmesini istemezsiniz. Hazırlanan sosunu da döktün sonra harmanlayın ve servis tabağına alın. Ekmeklerin salatanın suyunu çekip yumuşamasını istemiyorsanız bekletmeden tüketin veya ekmeklerini son anda ekleyin.
  • You Might Also Like

    7 Comments

    1. salatalar öyle güzel olmuşki hangi birini yapsam diye düşünüyorum ama tel şehriyeli tavuk salatasını herhalde kısa zamanda denerim ellerine sağlık

      YanıtlaSil
    2. merhabaa
      hepsi birbirinde enfes olmuş salataların.canım çekmedi desem yalan olur.elerine sağlık
      bende beklerimm
      sevgilerle seçil
      www.blogcu.com/secilloo

      YanıtlaSil
    3. Sibel tavuk salatası çok lezzetli gerçekten...

      Seçil teşekkürler..

      YanıtlaSil
    4. Teşekkürler, aslında kendi yaptıklarım için konuşabilirim; çok kolay salatalar. Farklı ayrıntıları var ekmek koymak gibi ızgara kabak koymak gibi onun dışında zorlukları olmayan çabuk yapılabilecek şeyler.

      YanıtlaSil
    5. aslında her birini ayrı günlerde yaptıktan sonra fikrimi söylemeliyim. Çünkü üçünü aynı gün yapıp o gün salata yedik. sadece birini farklı günde yapmıştım. ama benim en sevdiğim çeşittir salata bunun için zevkli oldu. bu arada İremin yaptıklarından tadına baktığım tavuklu salata güzeldi gerçekten. tavsiye ederim.

      YanıtlaSil
    6. Selamlar,
      Sayfanızı ilk kez bana yorum yazdıktan sonra farkettim.Çok üzüldüm,böyle harika bir yeri nasıl atlarım diye.

      Salatalar mükemmel gerçekten,sadece ton balığı yemediğim için yerine farklı şeylerde koyulabilir diye düşünüyorum.

      Ellerine sağlık,özür dilerim şimdiye kadar ziyaret etmediğim için..


      Sevgilerimi gönderiyorum..

      YanıtlaSil
    7. Güzel yorumlarınız için çok teşekkürler.. O ekmekleri denemeyi düşünüyorum, sanırım kepekli undan yapılmış.

      YanıtlaSil

    Subscribe