Elmalı Tart

Pazartesi, Ocak 29, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Bu Elmalı Tartı yaparken epey uğraştım itiraf ediyorum ama çok da zevk aldım. Uğraştığım kısım üstündeki süsleme yoksa çok kolay bir tarif. Annemin arkadaşları geleceği için bir pasta arıyordum önce frambuazlı kremalı kek yapıcaktım ama sonra bu tarifi gördüm aslında hamuru farklı ama üst hamurunda farklı bir şekil vardı sanırım elmalı tartların üst hamuru için özel kalıplar (lattice cutter deniyor) var onlarla yapılmıştı. Benim o kalıptan olmadığı için küçük yaprak şeklinde kurabiye kalıbımla tek tek keserek yaptım ama yine de fena olmadı, değil mi? Tarifi de Zeynep teyzemin elmalı pastasının tarifiyle karıştırarak yeni bir şey çıkardım. Bakalım nasıl olmuş?

Malzemeler;

Hamuru;

  • 250 gr. tereyağı, oda sıcaklığında yumuşamış, küçük parçalara kesilmiş
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1+1/2 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 fincan pudra şekeri
  • 400 gr. un (yaklaşık çünkü her hamur değişik olabiliyor siz yine de yavaş yavaş un ekleyerek yoğurun)
  • 1 tatlı kaşığı zencefil
  • 1+1/2 tatlı kaşığı tarçın

    Meyve harcı;

  • 4 elma, soyulmuş, çekirdekleri çıkarılmış, dilimlenmiş
  • 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 5-6 yemek kaşığı toz şeker (damak tadınıza ve elmanın şekerine göre daha az veya fazla koyabilirsiniz)

  • Üzerine serpmek için bolca pudra şekeri




  • Hazırlanışı;
      Hamur;

    1. Tereyağını, sıvıyağı, yoğurdu, zencefili, tarçını, kabartma tozunu, pudra şekerini ve unun bir kısmını bir kaba koyun ve yoğurmaya başlayın.
    2. Tereyağı diğer malzemelerle bütünleşmeye başlayınca unun geri kalanını bir yandan yoğurarak yavaş yavaş ekleyin. Yumuşak şekil alabilir yapışmayan bir hamur elde edeceksiniz.
    3. Hamuru strece sarıp veya bir poşete koyup buzdolabında yarım saat bekletin.

      Meyve Harcı;

    4. Bir tavaya 2 yemek kaşığı tereyağını koyup orta ateşte erimesini bekleyin.
    5. Dilimlenmiş elmaları bir kasede toz şeker ve portakal kabuğu rendesiyle karıştırın. Tereyağı eriyince içine elmaları şekeri ve portakal kabuğu rendesiyle beraber atın ve yumuşayana kadar kavurun.
    6. Ocağın altını kapatın ve elmaları soğuması için bir köşeye alın.

    7. 25 cm'lik kelepçeli bir kalıbı veya tart kalıbını yumuşamış tereyağıyla yağlayıp bir kenara koyun.
    8. Hamuru dolaptan alın ve bir parçası yarıdan fazla olacak şekilde iki parçaya bölün. Fazla olan parçayı bir merdaneyle hamur tahtasının üzerinde kalıbın tabanını kaplayacak şekilde açın.
    9. Ben kelepçeli kalıb tabanını aldım hamurun üzerine koyup fazla kısmını bıçakla kestim. Sonra tam ölçüdeki hamuru kalıbın içine yerleştirdim.
    10. Kesince çıkan fazlalıkları diğer hamura ekleyin ve hamurdan büyük bir parça alın. Elinizle şekil vererek parmak kalınlığında uzun çubuklar yapın. Ben 6 tane yaklaşık 15cm uzunluğunda çubuklar yaptım ve ikili saç örgüsü şekli verip kalıptaki hamurun kenarlarına yerleştirdim. Örgüleri bastırıp şeklini bozmanıza gerek yok pişerken bütünleşiyorlar.
    11. Soğumuş elmaları hamura örgülerin üstüne bulaşmayacak şekilde yayın.
    12. Kalan hamuru 1/2 cm kalınlığında açıp kalıpla parçalar keserek elmaların üzerine istediğiniz gibi yerleştirin.
    13. 180 C derece ısıtılmış fırında pembeleşene ladar pişirin.
    14. İyice soğuduktan sonra üzerine bolca pudra şekeri serpin.



    You Might Also Like

    1 Comments

    Subscribe