Kıyma İçli Krep

Cuma, Mayıs 11, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Bir yerden başlamak lazım ama nereden ? Çorba çok güzeldi ama sitede var. Kreplerden başlıyayım. Güzel görünüyorlardı. Lezzeti de öyle olmalı ki; ağzımı açamama rağmen yiyebildim.
Malzemeler;


  • 5 yumurta
  • 3 su bardağı süt(750 gr.)
  • 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ (pişirmek için)

Hazırlanışı;

  1. Yumurtalar bir kaba kırılır bir kaç dakika çırpılır. Süt ilave edilir tekrar çırpılır.
  2. Elenmiş un ve tuz yavaş yavaş çırpılarak ilave edilir. Mikserle veya çırpma teliyle topaklanmamasına dikkat edilerek çırpılır.
  3. Buzdolabında bir veya iki saat bekletilir.
  4. Teflon bir tavaya yarım yemek kaşığı sıvıyağ dökülür. Tava sallanarak yağın yayılması sağlanır. Yarım kepçe hamur dökülür.
  5. Tavayı tekrar sallayarak hamurun yayılmasını sağlanır. Arkalı önlü pişirilir. Bir tabağa alınır.
  6. Tava iki tanede bir yağlanarak bütün hamur bu şekilde pişirilir.

Tavayı her krepte yağlayabilirsiniz. Ben yaptığımda tereyağ kullanmıştım. Bir de kabartma tozu kullananlarda var.(bu ölçüye 2 kaşık) Nursen abla söylemedi ben yazmadım. Krep hamurlarına hazırlanan kıymalı içi koyup sarılır. Üstüne bol kaşar peynir rendelenir, servis yapmadan 15 dakika önce fırına verilir. Kaşarlar eriyince fırından alıp servise sunulur.

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe