Brokoli Salatası

Perşembe, Nisan 29, 2010

© 2005-2008; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.




Yaz mevsimi geçtikten sonra limonata tarifi vermiştim. Tersliğim sürüyor kış mevsimi geçtikten sonra brokoli salatası tarifi veriyorum. Kış sebzeleri malum sınırlı. Sağlıklı olsun diye mevsim sebzelerini tüketmek isteyince brokoli iyi bir dost oluyor size.

Malzemeler


  • 500 gr. brokoli
  • 250 gr. mantar
  • 2 büyük havuç
  • 2 limon
  • 8-9 adet kornişon turşu
  • 10 adet dolma yeşil zeytin
  • 4-5 adet taze soğan
  • Yarım demet maydanoz
  • 2 yemek haşlanmış mısır

Sos malzemeleri;

  • ½ çay bardağı zeytinyağ
  • ½ çay bardağı limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı mayonez
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı pulbiber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı nane
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı toz şeker

Hazırlanışı;

  1. Brokoli yıkanır parçalara bölünür. Havuç soyulur. Tuzlu, limonlu suda haşlanır. ( Biz buharda haşlıyoruz biraz diri kalıyor, limonun birini 4'e bölerek sebzelerin arasına yerleştiriyoruz)
  2. Kornişon ve havuçlar küp küp doğranır. Mantar ve dolma zeytinler ufak doğranır. Maydanoz ve taze soğan ince kıyılır.
  3. Brokoli ezilmeden iri olarak doğranır. Sos malzemeleri bir kasede çırpılır. Bütün malzemeler geniş bir kaseye alınır.
  4. Sos dökülür, karıştırıp servis için tabağa alınır.


You Might Also Like

10 Comments

  1. Tablo gibi bir salata olmuş ellerine
    sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Sahra,
    Çok teşekkürler dostane yorumun için. Ah ben de kem gözler değmesin diye fotoğrafını koymuyorum kuzum yeğenimin ve olabildiğince de az bahsediyorum ama doğumgünü olunca dayanamadım. Çok haklısın, nazar değmesin inşallah. Dilerim tüm teyzeler, halalar sevgili yeğenlerini yakından tanıma, onlara sevgilerini verme fırsatı bulurlar.

    YanıtlaSil
  3. brokoli satasını limon ve zaytinyagı ile yapardım ben ama bu şekilde de deneyecegim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  4. ne şık ne leziz bir salata..

    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. brokoli salatanız gerçekten çok güzel görünüyor. Salatanın üzerindeki mısırlarda ayrı bir görünüm ve lezzet katmış bana göre. Zaten oldum olası mısıra karşı bir hayranlığım var. Tüm yemeklerde neredeyse olmasını istediğim bir tad :)

    YanıtlaSil
  6. Brokoliyide mısırı da çok seviyorum ama ikisini birlikte yemeyi hiç denemedim en kısa zamanda denemeyi istiyorum çok güzel görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. merhaba....brokoli salatası nafis görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. Eklediğiniz resimlerde yemekleriniz şölen gibi görünüyor ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  9. Brokoli salatasına bakınca canım istedi TT__TT Ramazanda yaparsın bana artık? Brokoli ne zaman çıkıyor? hehe

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar teşekkürler. Hani Ramazan dolayısıyla evlere servis yaparsak aklımdasınız. İremden başlarım.

    YanıtlaSil

Subscribe