Ton Balıklı Salata - YE#11

Pazartesi, Haziran 19, 2006



Gerçek şu ki evde balık pişirmek bana çok zor geliyor. Sağlık açısından tartışmasız faydalı olan bu gıdayı ben evde yokken birileri pişirse biraz yiyebiliyorum. Yani kokusunu almamalıyım. Sevenler kızmasın. Huysuzum bu yönden kabul ediyorum. Bu yüzden konserve balığı tercih ettim. Fakat bu salatayı yiyebiliyorum, hatta içinde taze soğan olmasına rağmen İrem bile yedi.
Malzemeler;


  • 1 büyük ton balık(gr.)
  • 1 demet taze soğan
  • 1 demet maydonoz
  • 1 marul
  • 2 büyük havuç
  • 10 tane kornişon turşu
  • 20 tane yeşil dolma zeytin
  • 3 tane limon
  • 1 kahve fincanı zeytinyağ
  • 3 yemek kaşığı mısır(haşlanmış,ya da konserve)
  • Tuz, karabiber

Hazırlanışı;

  1. Havuçlar diri kalacak kadar haşlanır, soyulur ve küçük küçük doğranır.
  2. Kornişon turşular küçük küçük doğranır.
  3. Dolmalık zeytinlerin yarısı küçük doğranır, yarısı süslemek için ortadan ikiye bölünür.
  4. Marul, maydanoz, taze soğan ince kıyılır.
  5. Ton balığının yağı süzülür, bir limon suyuyla harmanlanır.
  6. İnce kıyılmış, maydanoz, taze soğan, kornişon turşu, havuç ve yeşil zeytinler balığa ilave edilir.
  7. Zeytinyağ, tuz ve karabiber ilave edilip karıştırılır. Servis yapılacak tabağa alınır marul ve domatesle süslenir, mısır serpiştirilir.

You Might Also Like

3 Comments

  1. Bir salata bu kadar güzel süslenir, eline sağlık... Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler. dediğim gibi bu biraz huysuz işi ama İrem sıcak yemek işini halletti sağ olsun.

    YanıtlaSil
  3. harikaaa salatayı yaptım süper oldu çok tşk.ler.

    YanıtlaSil

Subscribe