Demir Döküm Tencerede Ekmek

Perşembe, Nisan 30, 2020


Ekmek macerası son hızla devam ediyor. Şu kısa sürede çok fazla ekmek yaptım ve hep normal fırın tepsisinde pişirdim. Yakalamaya çalıştığım tarz ise hep taş fırın ekmeği oldu. Bir yandan da demir döküm tencerelerde yapılan ekmeklere bakıp neden bu kadar farklı ve güzel göründüklerini düşündüm durdum. Gerçekten Demir Döküm tencere miydi bu ekmeklerin böyle güzel kızarmasına ve kabarmasına sebep?


Güzel bir tesadüfle Silver markasıyla tanıştım ve bana denemem için bir kaç tencere gönderdiler. Tencereler Ramazan arefesinden bir gün önce elime geçti ve ertesi gün sahura ekmek yapmaya karar verdim. Filme almak için evdeki temizliğin ve sesin bitmesini bekleyeyim derken çok geç oldu ve maalesef dar vakitte istediğim sürede mayalandıramama rağmen fotoğraftaki güzel sonucu elde ettim.

Tarifte hiçbir değişiklik yok ama hazırlanış yönteminde biraz farklılık var.

malzemeler

4,5 su bardağı un
20 gr yaş maya
2 su bardağı ılık su
5 yemek kaşığı zeytinyağı
1,5 tatlı kaşığı tuz

yapılışını tekrar detaylı yazmıyorum bu posta bakabilirsiniz: https://lezize.blogspot.com/2020/04/evde-kal-ve-ekmek-yap-yas-mayali-ekmek.html

yapılışı (kısaca)

mayayı ılık suda eritin. zeytinyağı ve tuzu ekleyin. unun 3 bardağını yavaş yavaş ekleyerek kaşıkla karıştırın. çok cıvık olduğunu düşünüyorsanız geri kalanını da azar azar ekleyebilirsiniz. (Yukarıdaki videoda tamamını ekledim ama yine de her zaman dediğim gibi unu yavaş yavaş eklemek faydadır, zarar değildir.)

yoğurduğunuz kaseyi streçleyin ılık bir ortamda mayalanmaya bırakın. 1 saat sonra hamuru un serpilmiş tezgaha çıkarın yarım bardak un serperek güzelce yoğurun ve yuvarlak bir şekil verin. mayalanması için bir un serpilmiş bir kaseye bu top halindeki hamuru koyun ve ağzı açık şekilde 1 saat kadar daha mayalandırın. 

(Bu noktada ekmek mayalandırma sepetiniz varsa tabii ki onda mayalandırsanız daha iyi benim yok o yüzden normal bir kasede mayalandırdım. Keşke iki tane uzun şerit pişirme kağıdını kasenin dibine yerleştirseydim hamuru tutup çıkarmak daha kolay olurdu.)

Bu sırada fırınınıza Demir Döküm tencerenizi koyun ve fırını 250C fanlı ayarda tencere ile birlikte ısıtmak için açın. 

Püf noktalarından biri tencerenin de mümkün olduğunca sıcak olması gerekiyor. 

Bir saat sonra tencereyi dikkatlice fırından çıkarın. Tencerenin tabanına biraz un serpin. Kasede kabaran hamurunuzu yapabiliyorsanız tencereye ters çevirin. Ben çeviremediğim için elimle aldım ve kendimi yakmadan dikkatlice tencereye bıraktım. 

Tencereye koyar koymaz kabarmaya başladığını göreceksiniz. Bu işlemi mümkün olduğunca çabuk yapmalıyız ki tencere soğumaya başlamasın. Bir bıçakla üzerine birkaç çizik attım. Tencerenin kapağını kapatarak fırına verdim. Yine 250 C'de. Asla ısıyı düşürmeyin.

30-35 dk sonra tencerenin kapağını açıp 15 dk daha pişirerek üstünün kızarmasını sağlayın. 

İşte Demir Döküm tencerede ekmek yapmak bu kadar kolay. 

Eğer döküm tencereniz yoksa çelik tencerenizin plastik saplarını çıkarıp da bu işlemi yapabiliyormuşsunuz ama ben hiç denemedim. 

Kullandığım tencere: Silver Cusinero 28cm Mavi 

Ürünlere aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:


Son olarak Silver markasına çok teşekkürler. Bu post sponsorlu ya da reklam olarak hazırlanmadı samimi olarak ilk deneyimimi aktarmak istedim. Aşırı derecede memnun kaldığım bir ürün oldu. 

Ertesi gün döküm tencerelerde farklı yemekler de hazırladım. Şu an o videoyu editliyorum. Döküm Tencere ilk etapta biraz pahalı gelse de kesinlikle hak ediyor. Normal yemek yaparken kaynama ve pişirme hızı ve lezzetini nasıl etkilediğini de bir sonraki postta ve youtube videomda aktaracağım. 



Takipte kalın.
Sevgiler,


You Might Also Like

0 Comments

Subscribe