Ekmek Aşı

Perşembe, Mayıs 04, 2006



Bizim yöresel yemeğimiz diyorum ama... Ama bazen farklı yörelerde aynı yemekler yapılabiliyor. Ne diyeyim? Güzel Vatanımızın yemeği. Ya olur da Çin de falan yapılıyormuş bu yemek o vakit ne deriz bilmem? Çünkü bu ara biz İremle o kadar çok Çin yemeği muhabbeti yapıyoruz ki.
Bayat ekmekleri değerlendirmek için yapılan bir yemek olsa da bence bu yemek vejeteryanlar için birebir.
Lavaş ekmeklerimizi bir kaç gün önceden almıştık. Çünkü bayat ekmekle yapılıyor bu yemek. Ve lavaş ekmek bulamadığımız zaman normal ekmekle yapıyoruz. Aslına uygun olsun diyerek lavaşlarımızı aldık. Ki yine aslına tam uymadı bu ekmekler tandırda pişmiş olsaydı tam olacaktı... Bu yemeği IMBB 25 için yapmıştık, konusu bayat ekmeklerle yapılan yemeklerdi. Aklımıza hemen ekmek aşı geldi.



Malzemeler:



  • 5 yeşil domates
  • 5 kırmızı domates
  • 2 patates
  • 5 kuru soğan
  • 4 sivri biber
  • 2 yumurta
  • 150 gr. tereyağ
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • ½ yemek kaşığı biber salçası
  • 3 lavaş ekmek
  • 1 lt. su


Hazırlanışı;


  1. Patates, soğanlar soyulur. İrice doğranır. Domates, biberde irice doğranır.
  2. Bir tencerede önce tereyağ eritilir. İri doğranmış soğanlar hafif pembe kavrulur. Salçalar ilave edilir. Karıştırılır.
  3. Patates, biberler ilave edilir. Kısık ateşte biraz karıştırıp, domatesler ilave edilir. Suyu konulur ve sebzeler çok ezilmeden pişirilir.
  4. Yumurtalar çırpılır yemeğe ilave edip ateşten alınır.



  5. Büyük bir servis tabağına ekmekler ufak ufak doğranır. Yemek eşit olarak ekmeklerin üzerine dökülür. Beş dakika ekmeklerin yemeğin suyunu çekmesi için beklenir. Servis yapılır.


Not:Lavaşları evde yapmak isterseniz ki biz bazen yapardık 1kg. un, su ve tuzla börek hamuru kıvamında yoğurup, 15 dakika dinlendirdikten sonra açıp,sacda veya teflon tavada pişirebilirsiniz.

You Might Also Like

7 Comments

  1. Merhaba ben nereli olduğnuzu öğrenebilir miyim? Erişte çorbasını bizde yapıyoruz. Biz içine kavurma, yeşil mercimek, nohut vs. koyuyoruz. Yemeklerimiz benziyor.
    Ben Bingöl'lüyüm.Ayrıca sitenizi çok beğeniyorum.

    Sevgilerimle
    Ceren

    YanıtlaSil
  2. Aaaaaaa,
    ben de sanirdim ki ekmek asini bizden baska bilen yok. Ne sevindim anlatamam. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. güzel tesadüf. inanın benim de hoşuma gitti . bayat ekmekleri değerlendirmek için ne kurtarsak kardır misali geniş çaplı bir araştırma yaptık yakında başka yörelerin yemeklerinide ekliyeceğiz. Tariflerden birini Almanyadan kuzenim yolladı. vakit olur olmaz onuda ekliyeceğiz. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Sahra yine ne güzel ne değişik şeyler eklenmiş siteye, ellerine sağlık...Bat da ekmek aşı da hiç denemediğim tatlar, lavaş tarifi de çok makbule geçti sağolasın, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. teşekkürler safran. damak zevkinize uyarsa daha çok sevinirim. güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil
  6. bende boluluyum adım özlem ekmek aşı pek bilinmiyor bu nedenle çok üzgünüz ama sitenizde bu yemeğe yer vermenize çok sevindim başarılarınızın devamını diliyorum

    YanıtlaSil
  7. slm arkadaşlar ben boludan ölem,bizim ekmek aşımız daha farklı oluyo onu pek benzetemedim ama,mesala o ekmek aşı köy ekmeğiyle olur canlarım

    YanıtlaSil

Subscribe