Kadayıf

Salı, Mayıs 02, 2006



Malzemeler;

  • 750gr. Tel kadayıf
  • 250gr. tereyağı
  • 300gr. dövülmüş ceviz veya fıstık

    Şurup için;

  • 6 su bardağı şeker
  • 5 su bardağı su
  • ½ limonun suyu

    Hazırlanışı;

    1. Kadayıfları 6cm uzunluğunda doğrayın. Tereyağını eritip üzerine dökün ve bütün tellerin yağlanması için yağla beraber iyice ovun.
    2. Yağlanmış kadayıfı ikiye bölün. Bir yarısını tepsiye yerleştirip sıkıca bastırın. Mesela küçük bir tepsinin arkasını kullanabilirsiniz. Ama püf noktası oldukça sıkı bir şekilde bastırmak.
    3. Bir yarısını iyice presledikten sonra arasına dövülmüş ceviz veya fıstığı serpin (biz ceviz kullandık ama fıstıklı da bir başka güzeldir hatta en güzelidir tabii fıstık sevenler için..).
    4. Diğer yarısını da serpilen cevizlerin üzerine yerleştirip. Tekrar bir tepsi yardımıyla sıkı bir şekilde presleyin. İyice dümdüz olduğundan emin olana kadar yapın bunu oldukça güç sarfediliyor :)..
    5. Tepsiyi fırına koyun. Önce üst tarafını kızartın. Üst taraf kızardıktan sonra tepsiyi bir başka tepsiye ters çevirerek diğer tarafını da kızartın.


    Eğer tepsideki halini görmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

    Şurup;

    1. 6 su bardağı şeker ve 5 su bardağı suyu bir tencereye koyup kaynamaya bırakın.
    2. İstediğiniz kıvama gelince ocaktan almadan önce limon suyunu ekleyin. Altını kapatın.
    3. Şurubu tepsiyi fırına verir vermez ocağa koymalısınız ki hem kadayıf hem de şurup sıcak olsun. Fırından çıkan kadayıfın üzerine sıcak şurubu dökün.

  • You Might Also Like

    14 Comments

    1. Cok guzel olmus. Ama sormak istedigim o citir tabakayi elde edebildiniz mi sicak kadayifa sicak surup verince? Biz yumusak yumusak olani pek sevmedigimizden yaptigim zaman surup-kadayif ikilisinden hangisi siack hangisi soguk olmali?

      Simdiden tesekkurler, selamlar.

      YanıtlaSil
    2. Kadayıfın çıtır çıtır olması için gerekenler şunlar;

      1. İnce telli güzel bir kadayıf her kadayıf yeterince ince olmayabiliyor.
      2. Bastırma olayı; çok iyi bastırıp sıkıştırmak gerekli ne kadar iyi sıkışırsa o kadar iyi olur, böylece hem daha ince olur yumuşayıp teller ayrılmaz.
      3. İki tarafını da ayrı ayrı kızartmak lazım. Tarifteki gibi önce bir yüzü sonra tepsiyi başka bir tepsiye ters-yüz ederek diğer yüzü sırayla kızartılmalı.
      4. Hem kadayıfın hem de şurubun sıcak olması lazım. Bu yüzden tarifte de belirtildiği gibi kadayıfı fırına koyar koymaz şurubu yapmaya başlamanızı öneriyorum.

      YanıtlaSil
    3. Ha bu arada evet elde ettik. Annemler de çıtır çıtır severler ama ben de tam tersine yumuşak severim bu yüzden kadayıfı yerken dilimi ters çevirip şerbetini akıtarak yumuşamasını sağlıyorum veya bir kaç gun bekleyip yumuşamış kadayıf favorimdir :).

      YanıtlaSil
    4. kayınvaldemde her bayram yapar ortalığı yağa bulayarak siz öle yapmıyosunuz umarım

      YanıtlaSil
    5. çok güzel tarfi verdiğiniz için teşekkürler........

      YanıtlaSil
    6. dün denedim güzel oldu ama bence sıcak kadayıf sıcak şerbetle ıslanınca kıtır kıtır olmuyo hatta biraz hamurlaşıyo. kadayıf soğuk şerbet sıcak olmalı. bidahakini öyle yapacağım. teşekkürler..

      YanıtlaSil
    7. Herkese merhaba, kadayıf ile ilgili araştırma yaparken sizlerin yorumlarına ulaştım.Tarifini verdiğiniz kadayıf yaklaşık 40 yıldır babamızdan devir aldığımız işletmemizde yapılmakta.Tek farkı biz günlük tüketim için yaptığımızdan limon koymuyoruz ve kesinlikle tavsiyem kadayıf soğuk, şerbet sıcak hatta kaynar olsun.Deneyin göreceksiniz yada bize buyrun ikram edelim.Tel:511 99 10 İlhan Güzeller, saygılarımla...

      YanıtlaSil
    8. Lale teşekkürler.
      Emel biz yorumunu görünceye kadar denemişsindir. güzel olmuştur umarım.
      Kardeşler kebap illa ki sizin ki daha güzeldir. 40 yıllık bir tecrübe konuştuğuna göre. Günlük tüketme imkanımız çok nadir olduğu için limonu koyuyoruz. Tavsiyenize teşekkürler. Aslında bu şekilde de yapıyoruz. Fakat bu tarif yaptığımız çeşitlerden sadece biri. Ve bloğu ilk açtığımızda yazmışız.

      YanıtlaSil
    9. çokkkkkk güzelll olmuş ellerinize saglık.........

      YanıtlaSil
    10. hanımlar ben 18 yasındayı 1 yıllık evlıyım serbedi soguk kadayıfda soguk oldumu gayet cıtır oluyor

      YanıtlaSil
    11. biri sıcak olsun demiş
      biri soğuk
      bu şerbet nasıl konur

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Tarifi yapan olarak ikisi de kaynar değil ama sıcak olmalı diyorum :)

        Sil
    12. Merhaba,

      Ben de tarifi denedim. Öncelikle söyleyeyim ki, çok beğenildi. Tadı harika oldu. Üzerinde dondurma ile servis ettim, tavsiye ederim.
      Ama yorumları görünce keske daha önce okusaymısım dedim. Ben de kadayıfı fırından çıkarır çıkarmaz kaynayan şerbeti üzerine döktüm. Biraz dağıldı :( İkinci denemede kadayıfı soğutup sonra şerbeti dökmeyi düşünüyorum...
      Ayrıca kadayıfım biraz kalın oldu. Ben bir daha 500 gr ile yapmayı düşünüyorum.
      Afiyet olsun..

      YanıtlaSil
    13. şerbet soğuk kadayıf fırından çıkar çıkmaz dökmek lazım kıtır olması için

      YanıtlaSil

    Subscribe