Şef Salatası

Salı, Ağustos 15, 2006



Bu hangi şefindir bilemem. Lakin epey büyük bir şefin olmalı malzemeleri yıkaması, hazırlaması, servisi bir saatimi aldı. (belki benim elim ağırdır) Neyse ki bekleyenlerin sabrı taşmadan sofraya götürebildim. Malzemeler dedim aklıma geldi ben bazı malzemeleri değiştirdim. Füme dil bulamadım belki alış veriş sürem kısaydı belki ben göremedim. Babam kırmızı et yemiyor şu günler bazı bozuk çıkan tahlilleri yüzünden hindi jambonu bu yüzden tercih ettim.
Malzemeler:


  • 1 adet göbek marul
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 2 yemek kaşığı eski kaşar rendesi (tercihen Kars kaşarı)
  • 3-4 dilim dana jambonu(hindi jambon kullandım salata sesini çıkarmadı)
  • 2 adet tavuk kalça eti (haşlanmış ve derisi, kemikleri ayrılmış)
  • 4-5 dilim füme dil (bir parça ton balığı kullandım)

Sosun Malzemesi
Vinegret sos için;

  • 1 adet orta boy domates
  • 3-4 dal maydanoz
  • 1 adet çarliston biber
  • 2-3 adet kornişon turşu
  • 1 limon suyu
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • 1 tatlı kaşığı acı hardal
  • Tuz, karabiber, pul biber

Hazırlanışı:

  1. İyice yıkadığınız göbek marulu 20 dakika sirkeli suda bekletin. İncecik doğrayıp, servis tabağına alın.
  2. Üzerine kaşar rendesi, jambon dilimlerini, iri parçalara ayrılmış tavuk etini ve füme dil dilimlerini yerleştirin.
  3. Sos için önce domatesi tavla zarından daha küçük boyutlarda doğrayın. İnce kıyılmış maydanozu, çok ince doğranmış çarliston biberi, tavla zarı formunda doğranmış kornişonlarla birlikte bir kaseye alın.
  4. Üzerine limon suyu, hardal, mayonez ve zeytinyağı gezdirerek iyice karıştırın. Daha sonra servis tabağındaki salatanın üzerine gezdirerek servis yapın.

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe