Zeytinyağlı Pırasa Dolması

Pazartesi, Şubat 05, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Zeytinyağlı Pırasa dolmasını yapma fikri benden çıktı aslında ben yapıcaktım ama bir baktım annem mutfakta söylenerek pırasaları doldurmaya çalışıyor evet yani anlayacağınız üzere bu tarif biraz yürek istiyor çünkü pirinçler sürekli kayarak dışarı çıkıyorlar siz doldurmaya çalışırken etli dolması daha kolay diye düşünüyorum. Yani eğer uğraşmaya yüreğiniz el veriyorsa yapın sonra sakın bana kızmayın bakın ben söyledim :)!

Malzemeler;

  • 5-6 kalın pırasa, ince uç kısımları kesilmiş
  • Zeytinyağlı Dolma Harcı (linkteki tarifin yarısı yeterli olacaktır)

    Hazırlanışı;
    1. Pırasaları yıkadıktan sonra 6-7 santim uzunluğunda kesin ve bir tencerede biraz yumuşayıp yaprakları bir birinden ayrılıncaya kadar haşlayın, yaklaşık 10-15 dk.
    2. Haşlanmış pırasaları süzün ve 6-7 cmlik parçalardan birini alın bir kenarından içeri doğru parmağınızla itin içindeki katmanları kolayca bozulmadan boru şeklinde çıkacaktır.
    3. Harcı pırasalara doldurup yatay olarak pişireceğiniz tencereye dizin.
    4. Bu işlem bitince ısıya dayanıklı bir pasta tabağını ters çevirerek dolmaların üzerine kapatın. Dolmaların üstünü 2 parmak geçicek kadar su koyup kapağını kapatın ve orta ateşte suyunu çekinceye kadar pişirin. Limonla servis yapın.

    Pırasaların yanına annem bir kaç tane de kurutulmuş dolmalık biber doldurup koymuştu. Bunun için de kuru biberleri kaynar suya koyun ve 5-10 dakika bekleyin yumuşayıp açılıcaklar. İçlerini harçla doldurup aynı tencerede pırasaların yanına dizin ve pişirin.

  • You Might Also Like

    6 Comments

    1. İrem, annelerin hakkı ödenmez!!! Hem söylenmiş hem doldurmuş baksana pırasaları. Yalnız bu işin kolay bir yolu kesinlikle vardır. Yani olması gerek benim gibiler için... Mesela haşlanmamış pırasalar kabak oyacağı ile dibinde azıcık taban bırakarak oyulamaz mı? Tencerede dikine pişirilemez mi? Denemeliyim İrem, mutlaka...

      YanıtlaSil
    2. Merhaba Oya hanım, aslında duyduğum diğer yöntemi eklicektim unutmuşum sorduğunuz iyi oldu.. Pırasaları oyma fikri bence biraz hüsran olabilir çünkü pırasa katmanlı bir şey yine dibindeki kısım aşağı düşer sanırım oyulunca ama isterseniz bir deneyin. Dikine yerleştirilmemesinin sebebi içindeki pirinçler kayıp düşmesin diye o yüzden belki sıkı sıkı yanyana dizilirse bir şey olmaz. Ve kolay yönteme gelirsek Figen abla bana pırasa yaprak-borularını bir yerinden kesip uzun dikdörtgen bir yaprak elde ettiğini ve arasını içini koyup rulo yaptığını söylemişti böyle daha kolay olabilir :). Eğer yönteminizi denerseniz ve olursa haber verin.

      YanıtlaSil
    3. selamlar
      pırasa dolmaları mevsimi dolayısıyla sanırım bayağı moda şu sıralar
      aslında bence çokda hoş görüntüler
      tarifinizi aklımda tutacağım
      sevgiler
      http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/

      YanıtlaSil
    4. Mutfaklar arasında da bazı dönemler belli şeyler moda oluyr özellikle de ilk keşfedildikleri zamanlar pırasayı ikinci çayı sofralarına dahil etmenin güzel bir yolu bu etli olarak da denemeyi düşünüyorum ben.

      YanıtlaSil
    5. Sevgili dostlar,
      Bu dolmayı, pırasayı şerit halinde kesip hafif haşladıktan sonra,
      tıpkı muska böreği yapar gibi, içerisine içi koyarak muska şeklinde sarıyorsunuz.Üçgen üçgen hem çok şık hemde kolay oluyor. Bi deneyin.

      YanıtlaSil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      YanıtlaSil

    Subscribe