Portakal Kabuğu Şekerlemesi

Çarşamba, Şubat 07, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Kullandığım ilk yemek kitaplarından biridir. Cemaliye Tüter'in kitabı. Üç aşağı beş yukarı neyi yapsam tutuyor. Bazılarını deniyorum olduktan sonra terk ediyorum. Çünkü uzun uğraş isteyen tarifler için bazen zaman yeterli olmuyor.
İlk şekerleme işlerine başladığımda fındık ezmesiyle başlamıştım ve fındıkları kırıp ayılayıp yapmam toplam üç sefer oldu. Çünkü toplam üç saatlik işin karşılığı bir tabak fındıklı top oluyor yeme süresi çok kısa. Uzunca bir aradan sonra İrem geçen bayram ziyaretinde kendi yaptığı çikolatalardan getirince geri dönüş yapıp tekrar denemelere başladım. İrem'in çikolatalarına BSE garantisi(babamım standartlarına uygunluk)almıştık . Benim şekerlemelerim de aldı. Bu da yayınlanabilir demektir burda.

Malzemeler;

  • 4 kalın kabuklu portakal
  • 1/2 yemek kaşığı tuz
  • 1 litre su (4 su bardağı)
  • 750 gr. toz şeker(3 su bardağı)

Hazırlanışı;

  1. Portakal kabuklarını akşamdan tuzlu suya koyulur. Üzerine bir tabak örterek bir gece bekletilir
  2. Ertesi gün suyunu döküp yıkanır. Soğuk suyla ateşe koyulur. Kaynama derecesine gelince suyu değiştirilir.(Acılığının gitmesi için)
  3. Haşlanan kabuklar 1cm. eninde şeritler halinde kesilir. Kesilen kabuklardan 3 bardak ölçülür. Tencereye koyup üzerine şeker ve 3 bardak sıcak su eklenir. Ateş üzerindeyken şekerin erimesi için biraz karıştırılır.
  4. Kabuklar şeffaflaşıncaya kadar yavaş yavaş kaynatılır.
  5. Şurup koyu kıvama gelince ateşten alınır, portkal kabuklarını toz şekere buladıktan sonra fırın teli üzerinde kurutulur.




You Might Also Like

4 Comments

  1. Yedim çok güzeldi ellerine sağlık, herkese de tavsiye edebilirim.

    Ayrıca devamını bekliyoruz fondanlar vs.

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun. şekerci İrem -Sahra kızları açmak için tüm çabamı kullanacağım inan bana. şekerciler tatlıcılar genelde oğulları diye olur ama biz bir ilk oluruz?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba..Bu şekerlemeleri yaparken,portakal kabuklarının iç tarafındaki beyaz kısımlar çıkartılacak mı acaba ??

    YanıtlaSil
  4. ümrancım hahır portakalların iç kısmıyla beraber olucak bunlar

    YanıtlaSil

Subscribe