Elim Yemeğe Değdi... {Patlıcanlı Köfte Kebabı}

Pazar, Haziran 25, 2006


Sıcaklar başlayınca sanki yemek yapmak daha mı zor oluyor? İki üç gündür pek mutfak faaliyetim yoktu. Belki annem bu işi daha pratik yaptığı için diyeceğim ama değil. Yazın pek iştahım olmaz. Böyle olunca yapmakda yemekte zor. Fakat işinizi kolaylaştıran biri olunca? Sabah közlenmiş patlıcan kokusuyla uyanınca hemen mutfağa girdim ve patlıcanlara el koydum. Ama sonuçtan herkes memnun kaldı. Lakin ben yemeği tek başına yemek zorunda kaldım . Bana sadece beş dakika vermelerini istedim vermediler. Çünkü ben bunu hep yaparmışım.. Ne oldu sanki bende kendi tabağımın resmini çektim. Çıktım ön balkona biraz güneş gölge karışımlı bir fotoğraf oldu ama diğer masa çoktan karışmıştı. Dediğim gibi ben elimi sürdüm annem tüm menüyü hazırladı. Çorba ve mantarlı bulgur pilavı harika olmuştu. Tatlı olarak kirazlı parfe yaptım. Veee biz yemeğimizi yedikten saatler sonra İrem'in annesi su böreği getirdi ki belli bunu ben değil başkaları yesin diye getirmişti ah ah...Geleyim tariflere Kebap Yemek Zevki dergisinin Haziran sayısında Aver Can Hanımın sunumuydu;

Patlıcanlı Köfte Kebabı
Malzemeler:


  • 1 kg. patlıcan
  • 500 gr. kıyma
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 adet soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 3 dilim ekmek
  • 1 yumurta
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 kg. yoğurt
  • 1 fincan sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı pul biber



    Pide Hamuru Malzemesi:
  • 500 gr. un
  • Yarım paket maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Patlıcanlı Köftenin Hazırlanışı:

  1. Patlıcanların saplarını kesmeden közlenir ve kabukları soyulur. Patlıcanların kararmaması için limonlu suya koyulur.
  2. Kıymaya bütün malzemeler ilave edilir, yoğrulur. Patlıcan adeti kadar parçalara bölünür.
  3. Patlıcanlar limonlu sudan çıkarılır. Bir kağıt havluyla suyu alınır.
  4. Hazırlanan köfte parçaları patlıcanların saplarına kadar gelecek şekilde sarılır.
  5. Fırında 180 derecede üstü kızarıncaya kadar pişirilir.
    Pidenin Hazırlanışı:
  6. Unu eleyin. Diğer tarafta bir kapta ılık su, tuz, şeker ve mayayı koyup mayalandırın.
  7. Unu ilave edip, yumuşak bir hamur yoğurun. Hamur kabarana kadar bekletin.
  8. Kabardıktan sonra tabak büyüklüğünde açıp yağsız teflon tavada altlı üstlü pişirin.(Hazır pide de kullanabilirsiniz.)

Servis İçin;

  1. Önce pideyi tabağa koyun. Üstüne yoğurt, kırmızı biber, yağ dökün.Hazırladığınız pidenin üstüne patlıcanlı köfteyi koyarak servise sunun.(şeklindeydi orjinal tarif a bakın kelime yanlışlığı falan olabilir onun için her ne kadar sürç-ü lisan ettiysem af ola diyorum.)


Gelelim aldığım yaptığım farklar ve aldığım sonuca. İtiraf edeyim ki Aver Hanımın yemeğininin görünüşü daha güzeldi. Çünkü patlıcanlar daha küçüktü ve zarif görünüyorlardı ve bir porsiyona üç patlıcan koymuştu. Ben hazır patlıcana konmak istediğim için bu göz zevkinden mahrumsunuz. Küçük patlıcanlarla yapınca resmi değiştireceğim. Bunun haricinde evde bir adım da baharat olarak geçtiği için köftenin baharat miktarını artırdım. Biber salçası ,zeytinyağ ,köfte baharı ilave ettim . Tembelliğim üstümdeydi pideyi hazır aldık ve köftelerin yağlı suyuyla pideleri ıslattım.(hafif) .Yine ızgara biber ve domatesle servis yaptım.(Gönüllü eleştirmenimiz ya da gurmemiz babam dedi ki yemek güzelmiş) Bulgur pilavı ve parfeyi sonra eklerim.

You Might Also Like

7 Comments

  1. Harika olmuş, ellerine sağlık.
    Çok değişik hoşuma gitti.Sevgiler
    Kübra

    YanıtlaSil
  2. Cok ilginc gercekten patlicanlari bu sekilde kullanmak, cok begendim, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler,amma ben derim ki yine de küçük patlıcanla yaptıktan sonra görülmeli.(az sonra diyemiyorum çünkü kaç gündür iki tarifi ekleyemedim)ve uykusuz gecemde bloglarınızı gezdim bana iyi geldi.güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil
  4. duyduk duymadık demeyin ben patlıcanlı köfte kebabını bugün yaptım sahra kardeş böyle güzel bir lezzeti bize kazandırdığın için teşekürler harika oldu evhalkı çok beğendi kebap kebap tam kebap göründüğü kadarda zor değil ellerine sağlık ,ellerime sağlık.

    YanıtlaSil
  5. merhaba,
    tarifiniz çok guzel butun tarifler nefis ellerinize sağlık sevgiler iyi haftalar..

    YanıtlaSil
  6. patlıcanı çok seviyorum en kısa sürede bu tarifi deneyecegim közlenmiş olması çok hoşuma gitti.ellerinize saglık.çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  7. Harika bir tarif umarım youtube kanalıda kurarsınız.

    YanıtlaSil

Subscribe