Sebze Salatası

Cumartesi, Mart 03, 2007


© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.
Malzemeler;


  • 2 kabak
  • 2 havuç
  • 10 kornişon turşu
  • 5 közlenmiş kırmızı biber
  • 20 tane küçük mantar
  • 20 tane yeşil dolma zeytin
  • 1 çay bardağı mısır
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ

Sosu için;

  • 2 kaşık mayonez
  • 2 kaşık yoğurt
  • 1 limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber, kekik
  • 1 kaşık nane

Hazırlanışı;

  1. Kabak ve havucu kibrit çöpü gibi doğrayıp az sıvı yağda ayrı ayrı soteleyin.
  2. Diğer malzemeleri doğrayıp sotelenmiş sebzelerle karıştırın.
  3. Sos mazlemelerini karıştırıp salatanın üzerine dökün.

Bu salatayı ilk İrem'de yemiştim. Çok hoşuma gitti ben tarifini yazacak diye bir ümit bekledim. Geçen gün sordum yaptıktan sonra sordum nihayet salatadaki malzemeler bunlar mı? Evet dedi. Babam mayonez, krem şanti ve benzerlerini hiç sevmez hal böyle olunca sadece zeytinyağ ve limon döktük onun salatasına fakat o kendi salatasının daha güzel olduğunu söyledi. Yani mayonez ve yoğurtsuz da deyebilirsiniz.
Küçük bir not ; İlk bakışta tuhaf gelebilir, üçü de mantarlı ama mantar bizim evde çok sevilir.

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe