Mercimek Köftesi veya Mercimekli Köfte

Pazartesi, Mayıs 29, 2006



Herkes Mercimek Köftesi diyor ama ben Mercimekli Köfte demeyi seviyorum. Geçenlerde Kumsalla ne zamandır yapmadığımız bu lezzetli köfteyi yapmaya karar verdik. Yanında özel olarak hazırladığımı domates ve arnavut biberiyle yapılan turşumsu acı sos, limon ve marulla harika bir kombinasyonla yedik ama başkaları yiyemedi maalesef biraz acı yapmışım... Acı domates sosunun tarifini kış için yaptığımızda eklicem. Şu an kıştan kalanları tüketiyoruz, bitmek üzere... Kısır ve mercimekli köfteyle çok güzel oluyor, aslında bulgurlu herşeye yakışıyor diyebilirim, bence patates kızartmasıyla da çok iyi gidiyor.

Malzemeler;

  • 1 su bardağı mercimek
  • 2 su bardağı ince bulgur
  • 1 litre su
  • 1,5 yemek kaşığı domates salçası
  • 1,5 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 kuru soğan
  • 1 demet maydanoz
  • Eğer seviyorsanız taze soğan ben koymadım çiğ soğan ve sarımsakla aram pek iyi değildir..
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • Tuz
  • 1 çay bardağı zeytinyağı

    Hazırlanışı;
    1. 1 su bardağı mercimeği 1 litre suda iyice haşlayın. Haşlandıktan sonra içine 2 su bardağı bulguru katıp kapağını kapatın ve bulgurun şişmesine izin verin.
    2. 1 çay bardağı zeytinyağında küp küp soğranmış 2 kuru soğanı pembeleştirin (biz biraz yaktık açıkcası).
    3. Salçaları ve baharatları ilave edip biraz kavurun. 1 çay bardağı suyu ekliyip bir iki taşım kaynatın.
    4. Mercimek ve bulgur karışımını biraz karıştırdıktan sonra sosu üzerine gezdirip hiç beyaz yer kalmıyacak şekilde karıştırın ve 5 dakika daha dinlenmeye bırakın.
    5. Maydanozları ince ince kıyın, eğer kullanacaksanız taze soğanları da ince ince doğradıktan sonra mercimeğe ekleyin ve karıştırın.
    6. En zor kısım; elinize cevizden biraz büyük toplar alarak şekil vererek köfteleri hazırlayın. Aslında nane yapraklarıyla süslemeyi düşünüyorduk ama evde yoktu. İsterseniz tabağın altına marulları serip üzerine köfteleri dizebilirsiniz.
  • You Might Also Like

    9 Comments

    1. Mercimek köftesine bayılırım, helede yanında buz gibi cacık varsa :)) Bende en kısa zamanda yapmalıyım, ellerine sağlık kumsal ve iremcim.

      YanıtlaSil
    2. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık

      YanıtlaSil
    3. merhabalr,bloğunuzu nette dolaşırken keşf ettim.gerçekten çok beğendim.emeğınze sağlık.paylaşım için teşekkürler

      YanıtlaSil
    4. teşekkürler emeğinize ne müthiş şeyler bunlar ya

      YanıtlaSil
    5. buda benim yaptığım mercimekli köfte ilk defa böyle bişey deniyorum tadı da çok güzel oldu. Herkese çok teşekkür ederim

      link
      http://img167.imageshack.us/img167/1853/img4017kq7.jpg

      YanıtlaSil
    6. mercimekli köfte ahhhhhh ençok yemekten hoşlandığım şey aama açıkçası yapmayı hiç denemedim doğruyu sölemek gerekirse kıvamını tutturamam die korkuyorum sizce ne yapmalıyım .... teşekkür ederim

      YanıtlaSil
    7. Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor.Mercimekli köfte ile bir bardak ayran şahane olur.

      YanıtlaSil
    8. mercimek yeşi mercimekmidir acaba. denemek istiyorum sitenizi yeni buldum sevilay ben

      YanıtlaSil
    9. Merhaba Sevilay'cım, kusura bakma biraz geç gördüm sorunu. Kırmızı mercimekle yapılıyor.

      YanıtlaSil

    Subscribe