Beş Çayı & Hardal Soslu Salata

Cumartesi, Haziran 10, 2006



Bugün Kumsal'la hem çalıştık hem Aksesuarlar için bir kaç işi bitirmeye uğraştık. Bitirme işi pek büyük bir sonuç vermese de çalışıyoruz bahanesiyle güzel bir salata ve sıcak patatesli açma, yanında çay keyfi (çay düşkünü insanlar değiliz maalesef ama sıcak açma çaysız olmuyor!) yaptık. Salatayı ilk olarak Kumsal yapmıştı yaklaşık 2 ay önce, bugün de beraber yaptık böylece ben de öğrenmiş oldum. Anneme açma siparişini verdim o ek olarak irmik helvası da yaptı. Fotoğraftaki çay takımı annemin çeyizinden kalma -bu yüzdendir ki sofranın fotoğrafını çekerken fincanları sürekli çiçekleri görünsün diye bir o tarafa bir bu tarafa çevirip durdu-, her ne kadar bazı fincanların kulpları kırılmış ve çoğunun desenleri hafif hafif solmaya başlamış olsa da bazıları hala sağlam (Neden kırıldı derseniz; bir zamanlar çok fazla taşınırdık, Türkiye'nin bir ucundan diğer ucuna.. Yoksa annem kullanmaya kıyamazdı, tabi çayı küçük cam top bardaktan başkasında içmemelerini de saymazsak! O cam bardağın üzerinde bile en ufak desen olmamalıymış. Dediğim gibi pek çay kültürüm yoktur, içtiğim zaman da mümkün olduğu kadar açık bir çay ve kulpu olup rahatça tutabileceğim bir bardağı tercih ederim ve "normal bardağı tutarken parmaklarım yanıyor" dediğim için dalga geçilmişliğim de var, bu çay tiryakilerinin arasında -Sahra zaten damarlarında kan yerine çay akan biri -duymasın :)- nasıl böyle kaldım ben de bilmiyorum her neyse fazla uzun bir parantez içi oldu bu tarife geçelim).

Hardal Soslu Salata



2 Kişilik

Malzemeler;

Sosu için;

  • 1 çorba kaşığı mayonez
  • 1 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı hardal (Malzemeleri kendi isteğinize göre azaltıp arttırabilirsiniz, biz bu ölçülerle yaptık)

    Salatası için;

  • 1 büyük domates
  • 1 salatalık
  • ½ demet lollo rosso
  • 6-7 kiraz domates
  • 1 avuç haşlanmış mısır (konserve veya dondurulmuş olabilir size kalmış ben daha önceden alıp, haşlayıp ayıklayıp dondurucuya koymuş olduğum mısırlardan kullandım)

  • Zeytinyağı


  • Hazırlanışı;
    1. Salatalıkları ve domatesleri dilimleyip tabağa yerleştirdim.
    2. Lollo rosso'nun renkli yaprak uclarını kesip bütün olarak ortaya koydum. Kalan yeşil kısımları ince ince doğrayıp etrafına yerleştirdim.
    3. 1 avuç mısırı serptikten sonra hafif zeytinyağı gezdirdim. Tuz ve limon koymadım çünkü sosunda yeterince var zaten.
    4. Mayonez, yoğurt ve hardalı Kumsal bir kasede iyice karıştırarak hazırladı.
    5. Sosu bütün salataya dökmek yerine tabaklarımızda dökmeyi tercih ettik.

    You Might Also Like

    3 Comments

    1. bes cayi harika duruyor masa ve salata..

      cay takimida da diyecek yok...

      cay bambaska bir kultur. bizim ailedeherkes cay tiryakisi benim disimda. nasil bir duygu anlmadim yok soyle sicak olacak, cam bardak olacak, rengi su olacak, bakir caydanlik da olacak arap cayi ile karistirilacak.. seddesi cok yani...ben hiz anlamam.. ama salatanin guzelinden ve masanin guzelini bilirim.. her sey cok hos.. afiyet olsun..

      YanıtlaSil
    2. Sitenizi yeni kesfettim.Sanki bir derya!!
      Arkadas listeme alindiniz.:-)Kolay gelsin....
      SEVGIYLE KALIN

      YanıtlaSil
    3. defne teşekkürler salata hazırlaması kolay hem de çok lezzetliydi özellikle hardal mayonez tarzı sosları sevenler için!!

      serap yorumun sayesinde ben senin sitenin farkına vardım hemen listeme ekliyorum ve tavuklu pizzanı da gördüm ne zamandır denemek istiyordum en kısa zamanda yapıcam!

      YanıtlaSil

    Subscribe