Tatil, güller, süzme mercimek çorbası.....

Salı, Haziran 06, 2006


Efendim İrem durmadı dinlenmedi beni şikayet etti. Tatile gitmişim. Ben birisi için iyi dilekte bulunmayı severim. Darısı başına desem mi? Tercih senin... Fakat senin için bir mehtab fotoğrafım var ekleyeceğim ya gitmiş gibi olursun.

Ve döner dönmez güllerim geldi. Neyse ki ilk fasıla annem yardım etti. Yoksa bitmesi mümkün değil. Hatta daha zevkli bir hale geldi diyebilirim çünkü annem her açmamış goncayı torunlarına benzettiği için daha çabuk bitti. Fakat ayıklarken zavallı bülbülün derdini anlıyorsunuz..O ne güzel koku. Dayanamadım masanın üstüne döktüm, resmini çektim. Kokusu çıkmadı.
Gönüllü eleştirmenimiz (babam) bu sofra bezi gibi çıkmış dedi Bence değildi amma hatırı için bir resim daha çektim.



Gitmeden bir mercimek çorbası tarifi vermiş fakat tercihimi süzme mercimek çorbasından yana kullanmıştım. Yani tatilin başı ve sonu mercimek çorbalı oldu.
Malzemeler;



  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 büyük havuç
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 büyük patates
  • 200 gr. tereyağ
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 litre et suyu
  • 2 diş sarımsak
  • Pul biber, karabiber

Hazırlanışı;

  1. Mercimekler ayıklanır, yıkanır. Bir tencereye koyulur. Soğan, patates, havuç, sarımsak soyulur, doğranır. Tencereye koyulur, iki litre et su ilave edilip pişirilir.
  2. Başka bir tencereye 100 gr. tereyağ koyulup eritilir. Un ilave edilip hafif pembe kavrulur.
  3. Pişirilen sebzeler blendırdan geçirilip ilave edilir. (Ben karıştırıp tekrar blendırdan geçiriyorum)
  4. Orta ateşte kaynayana kadar karıştırılır.
  5. Kalan tereyağ eritilir, pul biber ilave edilir. Servisten önce çorbanın üzerine gezdirilir.


Anlayamadığım çorba neden bu kadar karanlığa gömüldü, söz bir aydınlık fotoğraf koyacağım yakında ...

You Might Also Like

2 Comments

  1. Selam,

    guzel gorunuyorlar gercekten de. Sen babanin sozunden cikma yine de :)))

    YanıtlaSil
  2. çıkmadım işte.peki kim bu gönüllü eleştirmenin ücretsiz avukatı?

    YanıtlaSil

Subscribe