Elçi Çorbası & Ev Yapımı Tagliatelle

Cuma, Ağustos 04, 2006



Dün Sahra'yla balkonda çalıştık balkonda yedik. Epey zaman önce tagliatelle yapmıştık, ama hemen yiyemedik ben de ilk fırsatta yemek üzere kurutup kaldırdım. Aslında daha farklı bir sosla deniyecektim ama, Sahra ben her zaman Napoliten Soslu yiyemiyorum, özledim ondan yap diyince yine aynı sosu yapmak zorunda kaldım (ama kendisinin bana patlıcanlı bir makarna sosu sözü var heyecanla bekliyorum!!!). En azından taze makarna için uyguladığım hamuru yazıyım. Temel olarak, iki çeşit makarna hamuru varmış; biri yumurtalı biri yumurtasız.. ben yumurtalı olanı denedim.

4 kişilik taze makarna hamuru;

  • 3 yumurta
  • 3 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Biraz tuz

    Hamurun ortasını havuz şeklinde açıp içine yumurtaları kırın, yağı ve tuzu koyun. Yumurtaları parmaklarınızın ucuyla karıştırın. Kenarlardan azar azar un alarak hamuru yoğurun. Hamur pürüzsüz bir hale gelinceye kadar yoğurun ve strech filme sarıp buzdolabından yarım saat dinlendirin. Sert bir hamur olucak. Hamuru bir kaç parçaya ayırın. Çok az açıp makarna makinesiyle hamuru derecesini arttırarak yavaş yavaş açın. Açılan hamuru ikiye katlayıp tekrar tekrar açın. Hamurun açılma işlemi bittikten sonra, makarna makinesiyle kesin (keserken unlayın yoksa hemen yapışıyor). Bir oklavaya kesilen hamur parçalarını asıp biraz unlayarak kurutun. İsterseniz taze yiyin ama eğer isterseniz erişte gibi aylarca da saklayabilirsiniz (Ben denedim oldu). Bu tarifle bütün makarna türlerini yapabilirsiniz; pappardelle, lazanya, cannelloni...

    " Kelimelerin üzerindeki linklere tıklayarak fotoğraflara ulaşabilirsiniz. "

    ELÇİ ÇORBASI



    Makarnanın yanına bu çorbayı yaptım, uzun zamandır yapmak istiyordum ama nedense bu sefer eskiden yaptığım gibi güzel olmadı... Yine lezzetliydi ama sanki eskiden daha lezzetliydi diye hatırlıyorum ben.

    Malzemeler;

  • 1 kabak
  • 1 havuç
  • 1 soğan
  • 1 domates
  • 1 çarliston biber
  • 1 patates
  • 1 kaç diş sarımsak
  • 3 su bardağı su
  • 1 su bardağından biraz az un (veya siz daha kıvamlı bir çorba isterseniz daha fazla)
  • 2 yemek kaşığı tereyağı

    Hazırlanışı;
    1. Bütün sebzeleri, soğanı ve sarımsağı jülyen şeklinde doğrayın. Tencereye 3 su bardağı su koyup pişene kadar haşlayın.
    2. Bir tencerede unu pembeleşinceye kadar tereyağında kavurun. 1 litre suyu yavaş yavaş una ekleyerek karıştırın (eğer topaklanma olursa robotta vs. çekin.)
    3. Bu karışımı haşlanmış sebzelere katın ve karıştırın. Eğer kıvamı sizin için çok katıysa biraz daha su katabilirsiniz.
    4. İsterseniz etsu tablet de ekleyebilirsiniz ben o an olmadığı için kullanmadım. Tuzunu da kattıktan sonra biraz kaynatın. Dereotu ve çekilmiş karabiberler servis yapın.
  • You Might Also Like

    4 Comments

    1. Sevgili İrem , Makarna ne guzel olmus, valla imreniyor insan.Benbile CAfe de yapsammı dedim artık:)

      Ellerinize saglık, cok guzel hem corba hem makarna.

      Figen

      YanıtlaSil
    2. Teşekkürler, ben de sizin cafenize imreniyorum açıkcası.. hep istemişimdir minik bir cafem olsun, bir kaç da spesiyalitem.. ama çok zor olduğunu düşünmüşümdür. özellikle bu sıcak günlerde!

      YanıtlaSil
    3. İrem gercekten zor iş Cafe. Alışveriş kısmı cok zor. Taze sebze almak, tedarikçilerle uğrasmak en zor kısımlardan. Yemek yapmak bu sıcaklarda ayrı dert.
      Bende son 6 aydır oğrendim:)

      Sevgilerimle,
      Figen

      YanıtlaSil
    4. jülyen doğramak da ne yahu türkçe karşılığı yokmu bunun yoksa siz ne kadar evropa kültürü aldığınızımı gösteriyorsunuz sakın yoo demeyin bana öyle geliyor

      YanıtlaSil

    Subscribe