Semizotu ve Domatesli Izgara Kabak Salatası

Salı, Ağustos 15, 2006



Semizotunun hem ıspanak gibi pişirilen yemeğini hem de salatalarını severim ama yoğurtlu olanını değil.. Bu yüzden Semizotuyla yapılan salataları ararken Epicurious'da 3 farklı salata tarifi buldum, en değişik olan iki tanesini Soğan Çorbası yaptığım gün yaptım, üçüncüyü eledim. Bu iki tarifi de sadece üç kişi olduğumuz ve iki çeşit salata yaptığım için ölçülerini yarıya indirdim ama size tam ölçüleri yazıyorum. Ara soğuk olarak ½ ölçüler 4 kişiye rahat rahat yetiyor. Eğer hafif bir öğün istiyorsanız bir çorba ve pirinç pilavının yanında çok güzel bir menü... Ama bir dahaki sefere ızgara köftenin yanına yapmayı düşünüyorum.

Malzemeler;

  • 1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
  • 3 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 yemek kaşığı küp küp doğranmış kuru soğan
  • 1/4 yemek kaşığı dijon hardal
  • 1/2 yemek kaşığı tuz
  • 1/3 su bardağı zeytin yağı + biraz da kabaklara sürmek için
  • 1/4 çay kaşığı karabiber
  • 3 yemek kaşığı doğranmış maydanoz
  • 4 su bardağı doğranmış semizotu (eğer küçük yapraklıysa doğramayın)
  • 300 gr. kiraz domates (ikiye bölünmüş -ben kabukları soyulmuş iri küpler halinde doğranmış normal domates koydum)
  • 4 kabak

    Hazırlanışı;
    1. 1 kasede, limon kabuğu, limon suyu, soğan, hardal, tuzu iyice çırpın. Zeytinyağını ekleyin birbirine karışıncaya kadar çırpın. Karabiber ve maydanozunu ekleyin, çırpın ve bir köşeye koyun.
    2. Kabakları uzunlamasına ikiye bölün, iki tarafına da zeytinyağı sürün. İsterseniz bir ızgarada isterseniz ateşte veya bir kızartma tavasında önce kesilen tarafını sonra diğer tarafını kabaklar pişene kadar közleyin.
    3. Közlenmiş kabakları diyagonal olarak 1,5 cm genişliğinde parçalara kesin.
    4. Domates ve semizotuyla karıştırın, sosunu dökün. Servis yapabilirsiniz...
  • You Might Also Like

    0 Comments

    Subscribe