Bol Otlu Nohut Salatası

Cumartesi, Kasım 03, 2012

nohut 1

Boool otlu buğday salatasından sonra bir de nohut salatasını denedim. Buğday salatası hala favorim ama nohutlu da fena olmadı. Yanlız bana göre nohut miktarını (fotoğraftaki versiyon) ben fazla tutmuşum. O yüzden tarife daha az miktarda ölçü yazacağım. Nohutu bir gece önceden ıslatmak: tabii ki az çok yemek yapan herkes nohutun pişirilecekse bir gece önceden ıslatılması gerektiğini biliyordur ama mutfağa ilk defa girenler ve bilmeyenler için tekrar hatırlatmak istiyorum. Eğer nohutlu bir yemek yapacaksanız akşamdan, kullanacağınız miktarda nohutu sıcak suya koyup sabaha kadar bekletirseniz daha lezzetli sonuç alınıyor, haşlaması daha kolay oluyor. Bu salatayı ızgara biftek gibi sade bir et yemeğinin yanına da düşünebilirsiniz.

Malzemeler (2 kişilik),

  • 1 çay bardağı nohut (bir gece önceden ıslatılmış)
  • 1 salatalık
  • 1/2 demet taze nane
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 roka
  • 5 veya 6 kiraz domates
  • 2 sivri biber
  • 1 küçük kırmızı soğan veya taze soğan (ben koymadım çünkü çiğ soğan sevmiyorum)
  • 1 limon suyu
  • Zeytinyağ
  • Pulbiber, tuz, sumak
Hazırlanışı,
  1. Islatılmış nohutları yumuşayıncaya kadar haşlayın ve soğuması için süzgeçte bekletin.
  2. Salatalıkları halka, sivri biberleri ince kıyın. Otlarınızı ince kıyın. Kiraz domatesleri dörde veya ikiye bölün hatta çok küçükse bütün halinde de atabilirsiniz. Ama şimdilerde kiraz domatesler bile fazla büyük.
  3. Eğer soğan koyacaksanız, kırmızı soğanı ince yarım halkalar haline doğrayıp tuz ve sumakla ovduktan sonra da salataya ekleyebilirsiniz. Doğradıklarınızı bir salata kasesinde harmanlayın.
  4. Bir kasede limon suyu, zeytinyağı, pulbiber, tuz ve sumağı karıştırıp üzerine gezdirin. Eğer hemen servis yapmayacaksanız domatesleri dilimleyip bir kenarda bekletmenizi tavsiye ediyorum. Servis öncesinde salataya eklerseniz tazeliğini yitirmemiş olur.


nohut 2

You Might Also Like

7 Comments

  1. Çok severim...Ama şuan tabağı daha çok sevdim :)

    YanıtlaSil
  2. Harika bol bol otlu bir salata olmuş.
    Hiç nohutlu salata yapmamıştım; taze soğanla birlikte yapacağım.
    Nefis ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Canım harika olmuşlar ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. Harkulade.
    Haftada en az bir kez bişekilde, bu şekilde yemek lazım.
    Elinize sağlık.

    Nohut anne bakla sofa.

    YanıtlaSil
  5. Her zaman favorimdir salatalar.Nohut salatasıda nefis görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Subscribe