Biriken Sofralar, Menüler ve Tarifler #2 Kardeşimin Doğumgünü Sofrası

Perşembe, Ocak 11, 2007

© 2005-2006; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Aslında çok şefkatli bir abla sayılmam ama bu doğumgününde kardeşime güzel bir sofra hazırlamak geldi içimden... Arkadaşlarını çağırıp beraberce yesinler istedim ama maalesef çoğu okulları yüzünden uzakta olduğundan bir arkadaşını çağırabildi. Menü biraz deneme tahtası oldu ama sonuçlar kötü değildi. Tavuk ve Minik Pastaları ilk defa yaptım biraz tecrübeyle geliştirip ileriki menü de pastaları tekrar yaptım tavuğu da kendi yapsaydım daha güzel olurdu noktalarını da yazarak tarifini ekleyeceğim.

Menü;

  • Mercimek Çorbası
  • Ispanaklı Börek
  • Sebzeli Doldurulmuş Tavuk
  • Patates Püresi
  • Pirinç Pilavı
  • Salata
  • Minik Tiramisu Pastalar


  • Minik Tiramisular;

    Bu menüdeki Minik Pastaları 1,5 ölçü TİRAMİSU hamurunu önceki kullandığım borcamdan daha büyük bir dikdörtgen borcamda pişirip 1 bardak nescafeli sütle ıslattım. 10 cm'lik yuvarlak parfe kalıbımın yardımıyla kestim. 11 yuvarlak oldu. İlk yuvarlağı alıp arasına çikolatalı ganaj sürüp üzerine bütün fıstık taneleri yerleştirdim onun üzerine tekrar bir tatlı kaşığı daha ganaj döküp ikinci yuvarlağı üstüne oturttum. Etrafını krem şantiyle süsledim.

    Tiramisu kekini ıslattıktan sonra kestiğim için kenarları düzgün olmadı. Ama tadı çok lezzetliydi. Kenarlarını daha güzel kapatmakla uğraşabilecekseniz bu şekilde yapmanızı tavsiye ederim. Bana uğraşmak zor geldiği için diğer menüdeki Minik Pastaları daha değişik bir yolla yaptım.

    You Might Also Like

    0 Comments

    Subscribe