YE #24 Limon Bulutu

Pazar, Temmuz 15, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Limonlu tarifler logosunu görünce neler yaparım neler demiştim ama yapmadaki marifetim söylediğimle eşit olamadı sadece bir çeşitte kaldı. Ama tadı hafif, yapılışı pratik, malzemesi ekonomik;
Malzemeler;


  • 1 poşet krem şanti
  • 250 gr. şeker ( 1 bardak )
  • 250 ml. süt ( 1 bardak )
  • 3 limon suyu
  • 1 kutu jöle (250 gr.)
  • Meyve

Hazırlanışı;

  1. Krem şanti, süt ve şeker mikserle çırpılır.
  2. Jöle üzerindeki tariften yarım bardak az suyla hazırlanır.
  3. Hazırlanan krem şanti, jöle ve limon suyu bir kaşık yardımıyla karıştırılır.
  4. Donduracağınız kalıba boşaltılır. 4-5 saat buzdolabında dondurulur.
  5. Servis yapacağınız tabağa ters çevrilir.

Donduğu zaman altta krem şanti üstte jöle hoş bir görünüme sahip olyor. Ama bütün malzemeleri karıştırıken kaşık yerine mikser kullanırsanız iki kat görünümlü olmuyor. Kivi hariç bütün meyveler ilave edilebilir. Meyve arzunuza kalmış. çilek, vişne, ananas hepsi olabilir. Yanlız kuzenim kiviyle yaptığı iki denemesinin de başarısız olduğunu söyledi. İtiraf edeyim bende gül kalıp yerine borcama döktüğümde görüntü daha güzel oluyordu.

You Might Also Like

4 Comments

  1. Merhaba,
    Ben de limon bulutu ile katıldım etkinliğe. Tarif birazcık farklı. Bakmak isterseniz beklerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ben de yedim bundan çok hafif dondurma gibi çok güzel bir pasta..

    YanıtlaSil
  3. çOK GÜZEL VE PRATİK BİR TARİF. ELLERİNİZE SAĞLIK.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. papatya prenses teşekkürler (bayan lulu mu demeliyim yoksa?)

    YanıtlaSil

Subscribe