YE #25 Kahvaltı

Cuma, Temmuz 20, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.

Kahvaltı genelde en sevdiğimiz fakat bazen atlamakta sakınca görmediğimiz öğün. Doğru mu yapıyoruz?
Uzmanlar, güne kahvaltı etmeden başlanıldığı takdirde ne kadar özen gösterilirse gösterilsin diğer öğünler ve atıştırmalarla günlük beslenme ihtiyacımız karşılanamaz diyorlar. Sağlıklı beslenmede, sabah kahvaltısı kadar içeriği de önem taşıyor. Uygun bir kahvaltıda süt, taze sıkılmış meyve suyu, peynir, yumurta, zeytin, domates, salatalık, yeşil biber, tahin-pekmez, reçel gibi dört besin grubundan yiyeceklerin bulunması gerekiyor. En önemlisi yetişkinlerin,çocukların başarı ve performanslarında çok etkili. Özellikle kilo almaya meyilli olanların terkettiği bu öğün aslında erken saatte yapıldığında meobolizmamız hızlı çalıştığından kilo alma riski düşük.Bunlar hepimizin bildiği ama göz ardı ettiği noktalar.

İrem'le ilk konuştuğumuzda sadece reçeller ve marmelatlar olsa dediğimde çeşit az gelmişti ama bunu söyleyince sesinde müthiş bir memnuniyet vardı. Sizde bir hayal edin ayın sonuda beraber kullanacağımız müthiş bir açık büfe kahvaltı çeşitimiz olacak! Yapabileceğimiz çeşitleri sıralarsak;



  1. Ekmekler, sandviçler, kanapeler vb.

  2. Yumurta ve yumurtayla yapılmış bütün kahvaltılıklar

  3. Salatalar, garnitürler

  4. Kızatmalar, soslar

  5. Reçeller, marmelatlar


5 madde gibi görünse bile binlerce çeşit içerebilen bir konu seçtik. Zira ekmek, peynir, zeytin ve yumurtanın yörelere ve ülkelere hatta kişilere göre bile yüzlerce sunum şekli var. Hatta balın cevizin bile. Antepli bir arkadaş baharatlardan yapılmış bir kahvaltılık ikram etmişti tadı inanılmazdı. Bu tarz ikramlarıda içeriyor. Umarım hoşlanacağınız ve zorlanmayacağınız bir konu seçmişizdir.

Hazırladığınız tarifi 20 Ağustos 2007 tarihinde blogunuzda yayınlayıp veya eğer bir blogunuz yoksa ye25.kahvalti@gmail.com e-posta adresine adınız, oturduğunuz şehir ve blogunuzun adresiyle beraber gönderirseniz; ertesi gün açık büfemizde zevkle yayınlayacağız.

Ve etkinlik kodu;



Üzerine tıklayarak büyütebilirsiniz.. veya sağ sütunda logonun altındaki kutucuktan kodu ctrl+a sonra ctrl+c yaparak kopyalayabilirsiniz...

Bazı blog sayfalarına logo büyük gelmiş uymamış sanırım ikinci bir kod daha ekledim sağ sutuna.. Eğer yine sorun yaşarsanız, kodun (width="195" height="261") kısımlarındaki rakamları eşit ölçüde eksilterek değiştirebilirsiniz böylece fotoğraf şekli bozulmadan küçülür.

You Might Also Like

41 Comments

  1. vatana millete hayirli olsun!! super bir konu secmissinz, irem ve sahra!!! bu arada etkinlik logosunu nasil alicaz? sayfada resmi alip koyarizda kodunu gonderseniz daha iyi ;)
    simdiden kolaylar gelsin...

    YanıtlaSil
  2. kodu da yayınladım Yasemin, teşekkürler herkes beğenir umarım :)..

    YanıtlaSil
  3. her ne kadar resimden almak zor olsada aldim koydum bile siteme :) hayirli ugurlu olsun efemm..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba İrem,
    Gerçekten çok güzel ve iştah kabartan bir konu seçmişsin tebrik ediyorum, kolaylıklar diliyorum.

    Logo metin olarak seçilerek kopyalanmıyor. Ben bütün karakterleri tek tek yazarak ancak oluşturabildim, bilmek istersin belki.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Metin halini de şimdi ekledim logonun altına..

    YanıtlaSil
  6. merhaba,
    etkınlıgın konusu harıka . mutlaka katılmak ısterım . kolaylıklar dılerım..

    YanıtlaSil
  7. Katılanların zorlanmıyacağı bir konu olsun istemiştik. Galiba yanılmadık. Bekleriz.

    YanıtlaSil
  8. merhaba irem ve sahracım;ben çok uzun süredir sizi takip ediyordum ve benımde bir nacizane sayfam oldu:)) etkınlık konusu harıka bence cunku ben kahvaltı delisiyimdir:) şimdiden kolay gelsin arkadaşlarım çünkü çok bol tarif geliceğinden eminim..
    selam ve sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir konu....kolaylıklar diliyorum....Selamlar..........

    YanıtlaSil
  10. Merhaba
    Etkinlik için çok güzel bir konu seçmişsiniz, tebrik ederim...Kahvaltıya bayılırım...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Irem, cok guzel bir konu bu :))) Insallah ben de katilabilirim. Agustos'ta Turkiye'de tatilde olucam. Bakarsin belki orda biseyler yaparim. Simdiden kolay gelsin, sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar,
    çok güzel konu seçmişsiniz teşekkürler en sevdiğim öğündür kahvaltı hele pazar günleri bütün hafta çalışınca pazar günü kahvaltılarımız bizim için özeldir tekrar teşekkürler etkinlikte buluşmak üzere hoşcakalın.....

    YanıtlaSil
  13. mükemmel bir seçim! ben kahvaltya bayılırm. hazırlamayı en sevdiğim, ve sevdiklerimle beraber yemeyi en sevdiğim öğündür diyebilirim. bayıldım bu işe :)

    YanıtlaSil
  14. elinize sağlık.konu çok güzel logoda.ama logo benim sayfama biraz büyük geldi.uğraştım ama daraltmayı beceremedim.Çok faydalı bir konu olmuş.ben yıllardır değişik kahvaltılıklar araştırır dururum.sayenizde iyi bir arşivimiz olacak.

    YanıtlaSil
  15. Bayanlar çok güzel bir etkinlik konusu seçmişsiniz. Yapılacak oldukça çok çeşit var. Ben de kahvaltıya bayılırım.
    Size şimdiden kolay gelsin.
    Ayrıca TÜRK GECESİ'NE benzer bir konu olmadığı içinde çok memnun oldum yoksa pişti olurduk. :)))

    YanıtlaSil
  16. Saliha teşekkürler. Sayfan çok güzel ellerine sağlık.

    Serinmavi teşekkürler. Açık büfemize bekliyoruz.

    Eda teşekkürler. Bazen bir çok kişinin birleştiği bir zevk olabiliyor. Kahvaltıda onlardan biri.

    Minik kuş sen bizden telaşlı ve sevinçlisin o zaman. Türkiye'den uzakta olup kavuşmak gibisi olamaz.

    Yıldız Hanım özel hafta sonu kahvaltılarınızdan tarifleri bekleriz. Mükemmeldir sanıyorum çünkü haftada bir olan daha özel olur.

    Tuğçe senin küçük mutfağında gezinirken güzel Malatya'dan gelen kayısıları gördüm. Oralara yolumuz düşmez oldu. Senin getirdiklerinden tadarız artık. Şaka bir yana umarım sadece kahvaltıların değil bütün ömrün sevdiklerinle geçer.

    Ata sofrası yazıyı ben yazdım logoyu İrem hazırladı. Bu gün meşgul sanırım ki cevaplamamış. Belki yardımı olacaktır. Ama ben de senin sayfana giremedim.

    Ayşeyaman teşekkürler. Sana da kolay gelsin. Benzer konu değil gibi görünsede belli noktalarda birleşiriz gibi geliyor...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Harika bir konu seçmişsiniz, tebrikler...

    YanıtlaSil
  18. off off of..

    Bayıldım bu konuya...

    En sevdiğim öğündür.

    Hatta her öğünü kahvaltılıklarla geçirebilirim.

    Enfes bir konu bulmuşsunuz.

    Tebrikler... Her halde birmilyon tarifle katılmak isteyeceğim :))

    Sımmsıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Nilüfer ve Zerrin merakla tariflerinizi bekliyorum :)..

    Bazı sayfalara logo büyük geliyormuş en kısa zamanda halledicem..

    YanıtlaSil
  20. Merhaba İrem..Kısmetse bende etkinliğe katılacağım..Logonu ve linkini bloğuma ekliyorum..sende beni ziyaret edersen memnun olurum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Sevgili İrem,
    En sevdiğim, en keyif duyduğum öğünü etkinlik için seçmişsin. Teşekkürler. Bence bu etkinlikte harika lezzetler ortaya çıkacak.

    Sevgilerle...

    Not: Logo büyük gelse bile kodunu yazdığınız pencerede zengin metin kısmından ayar yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  22. İrem merhaba,çok güzel ve de benim işime çok yarayacak bir etkinlik.Çünkü oğlum kahvaltılık hiçbirşey yemiyor.Çok güzel tarifler biriktirebileceğiz gibi geliyor bana.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Lezize,harika bir konu bulmussun ve ben kahvaltiya bayilirim.Bu etkinlige mutlaka katilmak istiyorum ama,blogcudan kaynaklanan sorunlardan dolayi cesaret edemiyorum.Cünkü o güne gelebilecek bir bakim calismasindan dolayi size karsi mahcup olmak istemiyorum.Simdiye kadar hic bir etkinlige katilma firsatim olmadi,umarim bu kez olur.
    Sevgiyle ve dostca kal.

    YanıtlaSil
  24. Burçin, Işıl, Serpil ve thesuuur teşekkürler yorumlara.. Thesuuur bir çok blogcu katılıyor zaten etkinliğe onlar da aynı şeyi yaşıyacaklardır, eğer böyle bir aksilik varsa bir kaç gün önceden veya sonradan tarifini yayınlarsan elbette ben de diğerlerinin arasına eklerim veya bakım çalışmasının bittiği gün yayınlarız zaten hepsini aynı gün yayınlamam çok zor olur benim için...

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel bir konu seçmişsiniz.Hadi bakalım neler neler göreceğiz.Şimdiden herkesin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Etkinlik şahane... Bloguma eklemeye çalıştım ama ne kadar başarılı oldum bilmiyorum ben bir türlü kodu kopyalayamadım :) Bir şekilde yerleştirdim resmi, linkini kopyaladım falan filan... ilk defayaptığım için emin olamadım belki de doğru birşekilde yapmışımdır.

    Herkese kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  27. konu çok güzel ...inşallah katılacagım....sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Gerçekten çok güzel, yüzlerce alternatifi olan bir konu seçmişsiniz, tebrikler. Her evde mutlaka değişik kahvaltı sofraları kurulur, sayenizde çok zengin bir arşivimiz olacak.Mutlaka katılacağım.Şimdiden kolay gelsin diyorum.

    YanıtlaSil
  29. Biz Türkler için en önemli öğün olan kahvaltı güzel seçim gerçekten de.Tebrik ederim.
    Avrupalılar,Amerikalılar bir cornflakes yediklerinde veya sabah sabah domuz eti kızarttıklarında ona kahvaltı diyorlar.
    Bizim kahvaltı kültürümüz onlara 10 basar :)
    Hadi bayanlar gösterelim Türkün gücünü :)))
    Şimdiden kolay gelsin etkiniğin.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  30. Cevver teşekkürler. Doğrusu biz de merak içindeyiz.

    Dilek sanıyorum İrem logo sorununuzu çözdü.

    Hünerlieller bilgisayarım biraz bozuk olduğu için sayfanı göremiyorum. Teşekkürler...

    Müge aslında bana bütün hünerler ortaya dökülse binlerce olur gibi geliyor.

    Burcu mutlaka her ülkenin damak tadı farklı. Değil ülke bizde yörelere göre değişiyor. Bakalım ayın sonunda nasıl bir menümüz olacak?

    YanıtlaSil
  31. slm; çok güzel bir konu,en sevdiğim öğün bende katılmak isterim...

    YanıtlaSil
  32. cok guzel bir konu secmissiniz..sevgiler

    YanıtlaSil
  33. Ben de katılıcam inşallah:)
    Herkese sevgiler:)

    YanıtlaSil
  34. Günün her saatinde yenebilecek ve bayıldığım bir öğündür kahvaltı.Harika bir konu seçmişsiniz. Yorumlara bakılırsa harika tarifler okuyacağız gene. :) Eh, ben de düşünmeye başlayayım o halde. :)
    Sevgiler

    http://maksatmuhabbetolsun.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  35. çok güzel bir etkinlik konusu seçmişsiniz.inşallah katılmaya çalışacağım.Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  36. merhaba lezize ekibi,
    Etkinlik fikriniz orjinal bir fikir, tebrik ediyorum.Bende katilimda bulunmak isterim maili en kisa zamanda yollicam insallah
    sevgilerimle bende beklerim
    Emel - www.turkserecepten.wordpress.com

    YanıtlaSil
  37. Kahvaltılık tariflerimin linklerini içeren mailimi attım...
    Umarım ulaşmıştır.
    Aldığınıza dair bir mail atarsanız sevinirim.
    Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
  38. Serpil, Selma, Şebnem ve Emel teşekkürler. Bekleyip görelim tarifleri. Hepizin farklı zevklerini bir masada paylaşmak güzel olacak.

    YanıtlaSil
  39. imdaaat.logoyu kopyalayamıyorum :(bir de yarın göndersem olur mu güzelll tarifimi.kucak dolusu öpüyorum sizleri

    YanıtlaSil
  40. Selam ben de bu etkinliğe daha doğrusu etkinliklere ilk kez kaılıyorum.Logoyu kopyalamanın ne işe yarayacağını söylermisiniz.?Tarisimi siteme koyacağım.Burdan size söylüyorum mail de atayımmı?Biraz acemiyim anlayışlı olacağınızı umuyorum:P

    YanıtlaSil

Subscribe