Erzurum Ketesi

Cumartesi, Şubat 25, 2006



Malzemeler;

Harcı için;


  • 150 gr. tereyağ
  • 2 su bardağı un

Hamuru için;

  • 2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı tereyağ
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • Yarım paket pakmaya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 2 yumurta
  • Aldığı kadar un
  • Ayrıca yufkalara sürmek için;
  • 250 gr. tereyağ (eritilmiş)
  • 250 gr. sıvıyağ

  • Harcın hazırlanışı;


    1. Tereyağ eritilir. Un ilave edilir. Kısık ateşte karıştırarak hafif pembe kavrulur. Soğumaya bırakılır.



    Hamurun hazırlanışı;


    1. Ilık sütte maya ezilir. Yumurtaların sarıları, un hariç diğer malzemeler ilave edilir bir çatalla çırpılır. (sarıları üzerine sürülecek) Un ilave edilip yumuşak bir hamur yoğrulur.



    2. On dakika yoğrulan hamur yumurtadan büyük (resimdeki büyüklükte bkz) parçalara bölünür. Yuvarlanır. Üstüne nemli bir bez örtüp on beş dakika dinlendirilir.






    3. Eritilmiş tereyağ ve sıvıyağ karıştırılıp kaynatılır. Hamur unlanarak yuvarlak açılır. Önce tereyağ sürülür. Sonra kavrulmuş undan serpilir.







    4. Sonra resimdeki gibi kıvrılıp (bükülüp) aynı şekil verilir.


















    5. Üzerine çırpılmış yumurta sarıları sürülür. Sıcak fırında pişirilir.



















    Gevrek çöreklerin üzerine sürülecek yumurtayı çırparken içine bir kaç damla sıvıyağ koyarsanız çok kurumaz ve güzel kızarır.

    You Might Also Like

    24 Comments

    1. merhaba sahra hanim, ben bugün sizin tarifinize göre bu keteleri yaptim, gercekten güzel oldular.

      Ailem aslen erzurumlu ama ben erzurum ketesini yapmasini bilmiyordum. Anneler malzemeleri göz karari koyunca ögrenilmiyor iste.

      size bu tarif icin cok tesekkür ederim. Basarinizin devamini dilerim. Ayrice blogunuzuda begenerek sürekli takip ediyorum...

      sevgiler, layla

      YanıtlaSil
    2. afiyet olsun. sevindim güzel olduğuna. ben geçtiğimiz günler çok meşguldüm ve yorumunuzu yeni okudum. annelerimiz hep sağ olsunlar. fakat ben de sordukça annem aldığı kadar yağ koyduğum, kadar un, göz kararı süt tarifi verir. ne vakit ki bu tariften bir şey çıkaramayacağımı anladım o vakit başına dikilip aldım ilmini, site için beğeninize teşekkürler.

      YanıtlaSil
    3. Kusura bakma Sahra ama ERZURUM KETESI dedigin ERZINCAN KETESI DIR...bu yillarca bilinir...bu yemek kitablarinda bile bögledir...

      YanıtlaSil
    4. Aslında isim yazabilirdiniz yorumunuza. Birincisi ben aslen Erzurumlu değilim fakat Babamın şark hizmeti için gitmiş ve iki sene bulunmuştuk. Ama Erzurumlu teyzeler o zaman bize kendilerinin diye ikram ettti. İkincisi elimdeki yemek kitaplarında Erzincan ketesi bulunmuyor. Belki daha kapsamlısını almalıyım. Ama gerçek şu ki burada aynı yörenin iki şehrinden bahsediyoruz. İkisi de Doğu Anadolu.

      YanıtlaSil
    5. slm sitenizdeki tüm tarifleri defterime not ediyorum erzurum ketesi yapmışsınız çok güzel gözüküyor acaba içine çekilmiş ceviz koysak olurmu sizce tadı nasıl olur teşekkürler

      YanıtlaSil
    6. Yorumları bazen geç görebiliyoruz. Hiç denemedik cevizli yaptığımız farklı çörekler var ama bunu denemedik. Biz sizden habar bekleyelim?

      YanıtlaSil
    7. bu erzurum ketesidir ben hepöyle duydum öyle yedim öyle bilirim HAS ERZURUM KETESİ

      YanıtlaSil
    8. ben erzurum gelini olarak sahiden çok güzel bi kete bnde çok yaparım aynı tarifle olunca hiç yabancılık çekmedim ellerinize sağlık çok güzel bi site olmuş emeğinize yüreğinize sağlık

      YanıtlaSil
    9. bende ketelerimi böyle yapıyorum çok güzel oluyor ellerinize saglık. cevizlisinide yapıyorum çocuklar bilhassa cevizli istiyorlar.mükemmel oluyor:)

      YanıtlaSil
    10. denedim çok güzel oldu teşekkür ederim.ben hamuru açarken ni,
      şasta kattım tavsiye ederim suzan

      YanıtlaSil
    11. Merhaba,
      Harika bir tarif. Biz de denedik ve çok başarılı oldu. Babaannemin hakki erzurum ketesi bu. Ayrıca biz ceviz ve tahin koyarak da bunu yapıyoruz. Onlar da çok başarılı oldu. Bursa'nın tahinlisine benzedi. İyi bir karışım oldu. Teşekkür ederiz...

      YanıtlaSil
    12. Bazen yorumları okuyacak vakitte bulamıyoruz. Ama Suzan, Sevilay, Polat ve adsızlar teşekkürler. Polat yukarıda soran arkadaşa da yardımcı olacak yorumun.
      Teşekkürler,

      YanıtlaSil
    13. bencede bunun adı erzurum ketesi ben sivas ta yemiştim ve onlarda böyle biliyor erzincan diye hicbirsey duymadım

      YanıtlaSil
    14. sayfanız cok guzel yeni gördum kesinlikle erzurum ketesi erzincanda bizim memleketimiz
      ama erzurumun ketesi

      YanıtlaSil
    15. kesinlikle erzurum ketesi buda türk yunan baklavasına dönmesin çok komik olur ellerinize sağlık bu arada

      YanıtlaSil
    16. Erzurumun merkezinde genelde bohça biçiminde yapılan bu kete köylerde tandırda sizin yaptığınız biçimde yapılır. Birbirine yakın olduğu için bu yöreler,ketelerde birbirine benziyor. Annem şuan 90 yaşında ve hep bize küçükken bu ketenin iki biçiminide yapardı. Ama maya katmazdı. ,ve kıtır kıtır olurdu.Elimizde dağılırdı.Mesela gümüşhane keteside yapılıyor.ama annemin yaptığını tutmuyor.Sonuç olarak biçim aynı ama yapılışlar farklı.....

      YanıtlaSil
    17. sizi yeni gördüm .çok güzel tarifler var teşekkürler emğiniz için. kete çok güzel görünüyor . erzurum ketesi olarak biliyoruz bizde

      YanıtlaSil
    18. hamuru şimdi yoğurdum dinlenmesini bekliyorum inşallah görüntüsü kadar tadıda güzel olur şimdiden teşekkürler...

      YanıtlaSil
    19. Sahra Hanım elinize sağlık ben yaptım denedim ve blogumda da yayınladım tarifinizi tekrar teşekkürler bu leziz tarifi paylaştığınız için...

      YanıtlaSil
    20. Gercekten çok tesekkur ederim, elinize emeginize saglik , dun yaptim ve lezzeti, kivami sekli herseyi muazzam oldu kayinpederim secici bir Erzurumludur o begendiya tamamdir dedim:)

      YanıtlaSil
    21. Merhaba arkadaslar öncelikle harika görünüyor bende hemen yapıcam :) birde arkadaslar ben ne Erzurum nede Erzincanlıyım ama bu kete erzincanın meşhuru aynı kaysı Malatya gibi 😊 tabi o bolgede 4-5ilde yapılıyor ama kete Erzıncana hastır oyleki dükkanlarda satılır ☺️ Neyse hemen yapıyım bende bi kete 😊

      YanıtlaSil
    22. Cok harika bir Erzurumlu olarak mutluyum.

      YanıtlaSil
    23. Tepsinin altini yagliymusunuz ? Bende erzurum gelini olcam insallah nisanlima supriz yapiyim diyrum :)

      YanıtlaSil

    Subscribe