Mantar Soslu Izgara Balık ve Bir Buğulama Denemesi - YE#11

Pazartesi, Haziran 19, 2006

Öncelikle belirtmeliyimki balığı çok severim özellikle ızgara ve buğulamasını.. Ama pek yapmayı bilmem.. O yüzden tarifler çok farklı veya ilginç değil. Öylesine şöyle yapalım diyip ortaya çıkmış ve çok pratik tarifler.

Bizim evde balığı babam temizler, her zaman olduğu gibi yine o temizledi. Bu iki tarifde de büyük balıklardan kullanıldı, küçük balıklar kadar lezzetli olmadığından baharatlı yapmayı tercih ettim. Bu iki tarifte de çipura kullandım ama levrek daha iyi olur eminim.



Balıkları kişniş, karabiber ve toz kırmızı biberle ovduktan sonra ızgarada iki tarafını çevirerek kızarttım.

Derin bir tavada ikiye bölünmüş mantarları tereyağında suyunu çekene kadar kavurdum. İçine biraz toz kırmızı biber ve tuz, iki arpacık soğan attım. Biraz da soğanlarla kavrulurken kabbukları soyulmuş iri bir şekilde küp küp doğranmış domatesleri de ekleyip pişirdim (bence kiraz domates daha güzel olur ama o an yoktu). Mantarlı sos piştikten sonra servis tabağına alta sosu koyup üzerine ızgara balıkları yerleştirerek servis yaptım (mantar ve balık harika bir ikili).



Bunda da buğulama yapmaya çalıştım :). Teflon tavada 4 kaşık zeytinyağında ikiye bölünmüş 5-6 tane kiraz domatesi iki diş sarımsakla biraz kavurdum. Kekik ve karabiberle ovulmuş balığı teflon tavaya yerleştirip çok az su ekledim (balığı geçmiyecek kadar yani balığı buğulamaya yetecek kadar). Yarım limonu da dilimleyerek balıkların üzerine yerleştirdim. Maydanozları iri bir şekilde doğrayıp üzerine serptim. Sonuçtan memnun kaldım :).

You Might Also Like

5 Comments

  1. selamlar blogunuza bayıldım...çok hoş bir mekan burası...ayrıca yemek harika görünüyor, ellerinize sağlık...ben de beklerim www.blogcu.com/aysemmm
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler iltifatlarına ben de senin kızını gördüm çok tatlı :)

    YanıtlaSil
  3. Görünüşü muhteşem eminim tadı da öyledir, elinize sağlık... Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler nilüfer acemi işi işte :)

    YanıtlaSil
  5. iremin mütevazılığına bakmayın balık harika olmuştu ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Subscribe