Ratatouille

Salı, Ağustos 15, 2006



Ratatouille, güneydoğu Fransa'nın Akdeniz kıyılarında bulunan Provence mutfağına ait bir aperatif, ama ana yemek olarak da kullanılabiliyor. Bana göre özellikle ızgara etlerin yanına çok iyi gidiyor. Salata türü olarak sayar mısınız bilemiyorum ama en güzel özelliği bütün sebzelerin közlenerek pişirilmesi. Ayrıca yakında çocuklar da adına fazlasıyla aşina olucaklar çünkü Pixar bu isimde bir animasyon filmi hazırladı.

Malzemeler

  • 1 patlıcan, küp küp doğranmış
  • 1 soğan, piyazlık doğranmış
  • 2 diş sarımsak, kıyılmış
  • 2 kabak, küp küp doğranmış
  • 2 büyük kırmızı biber, közlenmiş, kabukları soyulmuş
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı + 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı taze kekik, doğranmış
  • 5-6 domates, soyulmuş, çekirdekleri çıkartılarak iri söğüşlük dilimlenmiş
  • 2 yemek kaşığı doğranmış fesleğen
  • 1/2 su bardağı doğranmış maydanoz
  • Tuz, karabiber

    Hazırlanışı;
    1. Doğranmış patlıcan, kabak 4 yemek kaşığı zeytinyağıyla fırına dayanıklı bir kabta karıştırın, ½ yemek kaşığı kekik, kendi kullanım miktarınıza göre tuz ve karabiber ekleyip iyice karıştırın ve önceden ısıtılmış ızgara konumuna getirilmiş fırında közleyin.
    2. Közlenmiş kırmızı biberleri şerit halinde doğrayın.
    3. Büyük bir tavaya 2 yemek kaşığı zeytinyağı koyun ve sarımsak ve soğanları biraz yumuşayıncaya kadar kavurun.
    4. Doğranmış domatesleri ve biberleri ekleyin, domatesler çok ezilmeden 5-6 dk. kavurun.
    5. Közlenmiş kabak ve patlıcanları ekleyin, karıştırın. Fesleğen, tuz, karabiber, kekik ve maydanozu ekleyin, karıştırın. Servis yapabilirsiniz.
  • You Might Also Like

    10 Comments

    1. Bu ne çok salata böyle! Hepsi de harika ve çok leziz görünüyorlar! sizinki bir Ye katılımı değil, başlı başına bir salata açık büfesi olmuş! Tebrik ederim...
      Sevgiler,
      Papatya

      YanıtlaSil
    2. Teşekkürler Papatya dediğim gibi ikimiz birden yapınca böyle çok oldu bu konu kışın olsaydı bu kadar çeşit çıkar mıydı bilmiyorum...

      YanıtlaSil
    3. 23 yaşında bir çocuk olarak :) gittim izledim ratatouille adlı filmi. araştırayım nasıl birşeymiş dedim ve kendimi bu lezzet sarayında buldum. kocaman resimler benim gibi iştahı kabarıkları cezbediyor :) efendim size başarılar, arada tarif almaya uğrarım ben buralara :)

      YanıtlaSil
    4. Bu filmi 46 yaşındaki mutfak sevdalısı babam bile izledi! Tarifini arıyorduk biz de yapalım diye, filmde sülünden bahsediyordu gerçi ama olsun, çok lezzetli olacağına eminim! =)

      YanıtlaSil
    5. tarifin mükemmel. yaptık ve afiyetle yedik. hatta gazetede bir tarif vardı. Ona da baktık ama seninkinin daha lezzetli olacağını düşündük ve pişman olmadık.

      teşekkürler

      YanıtlaSil
    6. Tarifim aynı isimli animasyon sayesinde popüler oldu :).. ben de bir kaç tarifin en orijinale yakın halini alarak yapmıştım bunu.. beğendiğinize sevindim..

      animasyonu da maalesef heryerde dublajlı olduğu için seyredemedim bakalım dvd sinin cıkmasını bekliyorum :)

      afiyet olsun deneyen herkese..

      YanıtlaSil
    7. ben animasyonu izledim sevgili İrem. Kesinlikle çok hoş bir film kaçırma. Tabi bir bayan olarak bir farenin yemek yapması ne kadar hoşuna gider bilemem ama yine de sonuna kadar izlemeni öneririm. Çok tatlı bir film.

      YanıtlaSil
    8. tarif için teşekkürler harika. dublajlı da olsa filmi izlemelisin, dublaj müthiş olmuş çünkü.

      YanıtlaSil
    9. meraba arkadaşlar,animasyonu ben de izledim. genel anlamda gerçekten çok eğlenceli bir çalışma olmuş; yalnız bu "ratatouille" denen yemek bizim bildiğimiz sebze türlüsü değil mi???

      YanıtlaSil
    10. Merhabalar..

      Ratatouille aslında bir tür "fransız yaz sebzelerı türlüsü" ..
      Fransızca anlyanlar için .. bu site bakınız
      http://www.marmiton.org/recettes/recette_intermediaire.cfm?inter_id=4
      çeşitlerı bol...


      Afiyetler Olsun..

      Sab.

      YanıtlaSil

    Subscribe