YE #10 - ÇİLEK

Pazartesi, Mayıs 15, 2006



Neredeyse 16 Mayıs olucak ancak ekleyebiliyorum çilekli tarifleri.. Ne kadar yoğun ve de yorgun olduğumu düşünün artık. Üzerine bir de hastalığım ve diğer hastalar da eklenince...

Gelelim hemen neler yaptığımıza.. Çünkü bir an önce işime dönmem lazım!

Sahra dillere destan amonyaklı pastasının çileklisini yaptı. Daha önce muzlu olanını bloga eklemiştik ama ben çilekliyi muzluya tercih ederim. Yalnız nasip işte.. Bir dilimlik bir hakkım olduğu halde yemek üzere mutfağa yöneldiğimde yerinde yeller esiyordu...!!! Yani yiyemedim bu pastadan.. Olsun bir daha yapar di mi..?:)

Taa bizim akrabalar menüsüne annem bir vişneli ve çilekli komposto yapmıştı. Gerçi vişneli, çilek ve kızılcıklı olan daha güzel oluyor ama komposto bu, her hali güzel.

Aslında ben bir şey yapamıyacaktım. İş-güç derken bir de tam yapmaya karar verdim evde çilek yoktu. Neyse sonradan çilek yok muuu diyince almış annem. Ee daha bahaneler bitmedi. Tarif beğenemedim bir süre de.. Aslında uzun bir süredir çilekli sufle denemek istiyordum. İnternette tariflere baktım gözüme kestirebildiğim bir tane bulamadım. Bir de yumurtaları çırpmakla uğraşmak vs. gözümde büyüdü derken neyse Martha Stewart'ın tarif bölümüne çilek yazdım, arattım, bir tart tarifi buldum, baktım çok da kolaymış hemen yaptım. Yani şöyle bir çilek menüsü çıktı ortaya;

  • Çilekli Amonyaklı Pasta
  • Çilek ve Vişne Komposto
  • Çilekli Tart

  • You Might Also Like

    4 Comments

    1. Merhaba üç tarifinde birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık.bu etkinliğe bende ilk kez katıldım güzel bir etkinlik oldu gerçekten.görüşmek dileğiyle sevgiler.özlem özge kut

      YanıtlaSil
    2. merhabalar :) amonyaklı pasta yıllardır yemediğim bir pasta. Yıllar önce neredeyse haftada bir yapardım. muzlu, çilekli, şeftalili vs değişik varyasyonlarını da yapardım. ama neden sonra unuttum. şimdi canım istedi. Hemen amonyak alıp yapsam iyi olur. Zira sizin pasta tam kıvamında görünüyor. Hafızamdaki tad depreşti :)))

      YanıtlaSil
    3. ellerinize saglik..gercekten hepsi cok lezziz görünüyor...
      sevgiler
      www.blogcu.com/oezlem

      YanıtlaSil
    4. Teşekkürler, çok fazla bir şey yapmadık aslında yoğun bir aya denk geldi..

      YanıtlaSil

    Subscribe