Tarçınlı Çikolata Soslu Kek

Cumartesi, Ağustos 13, 2005


Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1,5 sb şeker
  • ½ sb yoğurt
  • ½ sb süt
  • 2 tk tarçın
  • 3 sb un
  • 1 paket hamur kabartma tozu
sosu için;
  • 1 litre süt
  • 5 çorba kaşığı şeker
  • 5 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı kakao
ve biraz fındık..

Hazırlanışı:

  1. Fırını 175 C ye ayarlayın.
  2. Geniş bir kapta, yumurta ve şeker köpürene kadar yaklaşık 20 dk boyunca çırpın.
  3. Yavaşça süt, yoğurt ve tarçını ekleyip kısa bir süre karıştırın. Çünkü köpüren şeker ve yumurta sönebilir.
  4. Hızlı bir şekilde elenmiş un ve kabartma tozunu karıştırın.
  5. Hamuru yağlanmış kalıba dökün ve fırına koyun.

Çikolatalı sos:
Un, şeker, kakao ve sütü karıştırıp kaynayana kadar muhallebi gibi pişirin. Kaynadıktan sonra 10 dk çırpın. Pişen keki fırından alın ılık çikolata sosunu dökün ve çekilmiş fındığı serpin. Nihayet, servis yapın. Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler.

You Might Also Like

6 Comments

  1. yağ kullanmamışız dikkatimi çeken bu oldu.. şu an fırında pişmek üzere hadi bakalım olacak mı .. piştikten sonra ortadan ikiye kesip sosu hem araya hem de üzerine döküp servis yapmayı düşünüyorum.. lâf aramızda bende yaratıcılık vardır biraz ..nasıl olduğunu piştikten sonra tekrar buraya dönüp yazıcam.. şimdilik hoşçakalın

    YanıtlaSil
  2. umarım hoşunuza gider bu benim temel kek tarifim, bazen yağ koyuyorum bazen koymuyorum.. :)

    YanıtlaSil
  3. peki yağ koyduğunuzda nasıl oluyor .. daha mı iyi ? o zaman yağı da ekleseydiniz tarifinize bakın şimdi heyheylendim.. :P

    YanıtlaSil
  4. bence çok yağlı oluyor.. koymadığım zaman daha hafif oluyor.. eğer yağla ilgili bir sorununuz yoksa 1 su bardağı da koyabilirsiniz yarım su bardağı ya da daha az.. bilmiyorum keyfinize göre :).. bu acemilik kekimdir ztn ilk tarifim, içine o an canım ne isterse onu koyarak yaparım..

    benim de şu an fırınımda yeni bir kek tarifi var. pişmek üzere bakalım güzel olursa fotoğrafını çekip ekleyeceğim..

    YanıtlaSil
  5. merhaba.. bende sitenize googledan yemek tarifleri araken ulaşan ve çok memnun kalan okuyucualrınızdanım. yeni gelin olduğum için tariflere doymuyorum :p hem çalışan hemde evde ev hanımı olmaya çalıştığım pratik ve hem göze hem mideye hitap eden yemekler tercihim.sayfanızdan bu tarifleri bulmak beni sevindirdi açıkçası. kekle ilgili bir öneri de bulunsam. acaba içerisine ince elma dilimleri koysak,tarçın old.için diyorum tadı bozulurmu ne dersiniz??

    YanıtlaSil
  6. bence yag unutulmuş burda yarim bardak sivi yag koymakta fayda war:)

    YanıtlaSil

Subscribe