Mümtaz Usta' dan Fırında Kuzu Tandır

Pazar, Kasım 26, 2006


© 2005-2006; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.

Bu tarifi mutfak faaliyetlerine yeni başladığım vakitler yapmıştım. Babam bir aşçıdan almıştı. Ama bende bir hobi halinde olan hafif değişiklikler yapmayı bu yemeğede uyguladım. Uyguladım uygulamasınada bütün aile yemek yerken ben mutfak temizledim. Yemek şöyle canlı bir şey olsa benden intikamını feci aldı der yemeğin adını fırında kuzu tandırın intikamı olarak değiştirirdim.
Malzemeler:


  • 1 kuzu budu( yağsız)
  • 4 kuru soğan
  • 2 havuç
  • 4 diş sarımsak
  • 6 dal maydanoz
  • Yarım limon
  • 3 tane defne yaprağı
  • 1 çay kaşığı toz karabiber veya 6 tane karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker

Hazırlanışı:

  1. Kuzu budu ortasından ikiye ayrılır, yıkanır.
  2. Kuru soğan, havuç ince doğranır. Tencereye koyulur ,üzerine kuzu budu yerleştirilir baharatlar ilave edilir.
    (yazmış aşçı amca ama ben tuz, karabiber ve toz kırmızı biberle iyice ovdum etin üstünde küçük delikler açıp sarımsakları yerleştirdim sonra tencereye koydum.)
  3. Maydanoz, defne yaprağı, toz şeker ve su ilave edip pişirilir. Kısık ateşte 2 saat, orta ateşte 1 saat pişirilir.



  4. Porsiyonlara bölünür fırın kabına yerleştirilir, kendi sosunu ilave edip kızgın fırında 20 dakika pişirilir.
    (yazmış ben buna da karışıp 2 kaşık yoğurt,2 kaşık, salça 5 yemek kaşığı tereyağla bir sos hazırladım etlerin her tarafına sürüp, kaynamış sostan ilave edip fırına verdim)
    Ve ne olduysa kuzu budu fırına koyunca oldu. Artan sostan güzel bir çorba olur diye düşünerek blendıra koydum. Etna yanardağıyla yarışa geçen blendır ne üst ne baş ne de mutfak bıraktı. Olmadı dedim durdurup tekrar çalıştırdım bu sefer tül ve duvarlarda nasibini aldı. Hatalı bir davranış var mıydı? Bilemem ben maydanozlar sebep olmuştur diye düşündüm. Ya da Mümtaz Usta'nın yemeğini değiştirmemeliydim??? Yemeğin fırından çıkmış ve tabaktaki halini çekemedim. Yanlız çok güzel ve lokum gibi olduğunu söylediler.

You Might Also Like

3 Comments

  1. Yemegin leziz gorunusu bir yana Sahra,oykusu cok hos...Yani biz okurken keyifli ama senin icin acikli :))
    yanardag blendirin sebebi isisidir gibi geldi bana...
    Paylastigin icin sagol:)

    YanıtlaSil
  2. bizim evdeki etoburları size gönderiyorum. haberiniz olsun...

    YanıtlaSil
  3. lama inan bana okumak gibi zevkli değildi. ama ben kalan malzemeden ertesi gün çorbamı yaptım. a acılar paylaşınca azalırmış onu düşünerek yazdım. şaka bir yana o anki hayal kırıklığım kötüydü.
    Hülya hanım inanın kapımız misafire her zaman açık bekleriz.
    ikinize de teşekkürler.

    YanıtlaSil

Subscribe