Piliç Allegrem ve Tagliatelle

Cuma, Kasım 17, 2006

© 2005-2006; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Bu yemeğin adı neden "Allegrem" bilmiyorum (bilen varsa söyleyebilir aradım ama bulamadım), tagliatelle'nin yanında çok lezzetli oldu. Ben dört kişilik ölçülere göre yaptım ama orijinal tarifin ölçüleri aşağıdaki gibiydi;

2 Kişilik

Malzemeler;

  • 150 gr piliç göğüs, kuşbaşından daha küçük doğranmış
  • 50 gr mantar, iri küpler halinde doğranmış
  • 1 soğan, küp küp veya piyazlık doğranmış tercihinize kalmış
  • 2 sivri biber, ince ince doğranmış
  • 1 büyük domates, küp küp doğranmış
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı krema
  • 2 tatlı kaşığı soya sosu
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 diş sarımsak, soyulmuş
  • Tuz, çekilmiş beyaz biber
  • Üzerine serpmek için doğranmış maydanoz

    Hazırlanışı;
    1. Tavuk etini yarım litre suda iki diş sarımsakla 10 dk haşlayın.
    2. Tereyağında soğan, mantar ve biberi kavurun.
    3. Kızarınca unu ekleyip karıştırın.
    4. Tavuğu suyuyla beraber ekleyin.
    5. Domatesi, kremayı, soya sosunu, tuzu ve beyaz biberi ekleyin ve kaynatın (domatesi hafif kavurmadan koymak biraz garip geldi ama yine de tarife uymak için öyle yaptım, eğer siz isterseniz biraz ateşte çevirip ondan sonra krema ve soya sosu ve tavuk suyunu ekleyebilirsiniz ama nasıl olur bilemiyorum).
    6. Sebzeler piştikten sonra benim gibi makarnayla veya pirinç pilavıyla servis yapabilirsiniz.


    Tagliatelle eriştesini kaynayan tuzlu suda 12 dk haşlayıp süzün. Ben hiç bekletmeden servis yapacağım için hiç yağlamadım doğrudan tabaklara tavuğun yanına koydum çünkü tavuğun kendi kremalı sosu bence tagliatelle'ye yetti. Daha ağırlaştırmak istemedim.
  • You Might Also Like

    2 Comments

    1. çok güzel görünüyor ellerine sağlık

      YanıtlaSil
    2. böyle hem kolay hem lezzetli tarifleri çok seviyorum :).

      YanıtlaSil

    Subscribe