Şair Buklesi

Cumartesi, Şubat 10, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.




Yine Cemaliye Tüter'in kitabında olan bir tarif. Ben bunu M.teyzede yemiştim. Şekli vermek için dondurma külahı lazım. Gerçi kitapta aliminyumdan külahlar yapılmış ama bu çok zaman alıyor. Ben teyze tavsiyesine uyup külah kullandım.

Malzemeler;

  • 1 ölçü yaprak hamuru (hazır milföyde olabilir)
  • 15 dondurma külahı
  • 1 yumurta sarısı
İç malzemesi:
  • 2 paket krem şanti(krema)
  • 100 gr. pudra şekeri
  • Ayrıca üstü için;
  • 50 gr. pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı kıyılmış fıstık
Hazırlanışı;
  1. Hamur 3-4 mm. kalınlığında açarak uzatılır. 1,5cm. eninde uzun şeritler halinde kesilir, külahların üzerine döndürerek sarılır.
  2. Fırın tepsisine sıralanır , sulandırılmış yumurta sürülür. Kızgın fırında pişirilir. Külahlar hamurların ortasından çekekrek çıkartılır. Biraz daha pişirilir.
  3. İki paket krem şantinin üzerne 100 gr. pudra şekeri dökülür.Buz üzerinde çırpma teliyle aynı yöne doğru krema koyulaşıncaya kadar karıştırılır.
  4. Hamurlar soğuyunca krema torbasıyla içine doldurulur. Ağız kısmı kıyılmış fıstığa batırılır. Üstüne vanilyayla karışmış pudra şekeri elenir.

Not:Sitemiz ziyaretçilerinden Funda Hanım bu tatlının İzmir'e ait bir tatlı olduğunu ve adının "Torpil" olduğunu yazmış yorumunda. Teşekkürler.

You Might Also Like

7 Comments

  1. Izmirde bu tatlının adi torpildir ve her Izmirli gibi ben de cok severim. her pastanede bulunur. Elinize saglik.

    YanıtlaSil
  2. Funda teşekkürler. İnan bir kaç sefer yedim ama bu adı duymamıştım. Sebebi İzmir'e hayatımda sadece bir saat uğramak olabilir mi?

    YanıtlaSil
  3. aman yarabbi, şu an korkunç şekilde bunlardan yemek istiyorum :)) çok leziz olduğunu düşünüyorum... teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. bu kadar isteyince adrese postalıyoruz.:)) teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. SEVGİLİ ARKADASİM SİTENDEKİ YEMEKTARİFLERİNİ ALİP RESİMLERDEKİ İSİMLERİ SİLİP KENDİ SİTESİNDE KENDİNE AİTMİS GİBİ UTANMADAN SERGİLEYEN BU EMEK HİRSİZİNİ TESADUFEN GORDUM
    BENİM SİTEMDE'Kİ TAİFLERİMİ ALİP AYNEN YUKARDA BELİRTİGİM GİBİ SİTESİNDE YAYİNLAMİS UYARDİGİMDA TARİFLERİMİ KALDİRDİ GOOGLEDEN ARASTİRDİGİM VE TARİFLERİ OLAN ARKADASLARİ TEK TEK GEZEREK UYARİYORUM.
    LİNKİNİ VERİYORUM.

    http://yemek.wordpress.com/category/pastalar/page/2/

    TİKLADİGİNİZDA TARİFİNİZİ GORECEKSİNİZ SİZDEN BİR RİCAM BU SAHSİN SİTESİNDE YEMEK TARİFLERİNİ ARASTİRİP TARİFİNİ TANİDİGİNİZ ARKADASLARİMİZA' UYARİ GONDERİRSENİZ SEVİNİRİM.

    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  6. sizin tariflerden sitesine epey koymus gibi gorunuyor malesef.

    Minik Meyveli ve Çikolatalı Kremalı Pastalar

    http://yemek.wordpress.com/category/pastalar/page/2/

    YanıtlaSil
  7. Özgül çok teşekkürler ama bu gün siteleri korumalıymış ve sadece üyeler girebiliyormuş.

    YanıtlaSil

Subscribe