Çaylı Kek

Pazartesi, Şubat 19, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.




Bazen insan yok yere bunalabiliyor. Bu kekin tarifini emin olamadığım bir yerde görmüştüm. Keki aklıma göre uydurduktan sonra internette aradım. Vee benim korkarak vazgeçtiğim tarif Sibel'in Kahvesinde çok güzel bir şekilde bana gülümsüyordu. Tabii olarak o gülümsüyordu ben üzgündüm çünkü karıştırdığım tarifin nasıl olacağını bilmiyordum. Tarif yumurtasızdı olmazsa diyerek ben yumurta kırmıştım. Ama bu bana ders oldu yazılı aldığım tarifleri illa ki internette arayacağım. Hoşuma giden tarafıysa malzemelerinden birinin çay olmasıydı. Madem ki içinde çay vardır o güzeldir.

Malzemeler;

  • 2,5 çay bardağı ılık çay
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 3,5 çay bardağı toz şeker
  • 1,5 çay bardağı bal
  • 1,5 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1,5 çay bardağı süt
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 4 su bardağı un
  • 3 yumurta
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Üzeri için;
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri

Hazırlanışı;

  1. Bal ılık çayda eriyene kadar bir yemek kaşığıyla karıştırılır. Yumurta ve şeker ayrı bir yede çırpılır. İlave edilir.
  2. Yağ, tarçın, ceviz, süt, limon kabuğu rendesi, kakao, elenmiş un, kabartma tozu ve vanilya eklenir 3 dakika karıştırılır.
  3. Önceden ısıtılmış fırında pişirir. Üstüne pudra şekeri eleyip servis
    yapılır.

Koyu bir bardak çay içmiş gibi hissettiriyor.

You Might Also Like

2 Comments

  1. merhabalar benim bi sorum olacak bu kekte tarçın kullanmasak olur mu ben sevmem tarçın:D

    YanıtlaSil
  2. tarcın kullanmasanız olur.
    bende yapıyorum bu kekı ama 1 bardak cayla

    YanıtlaSil

Subscribe