Hindistan Cevizli Tavuk

Pazar, Şubat 04, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Tarif defterinde Yetur 'un tarifini görünce seneler önce komşumuzun yaptığı tavuğu hatırladım. Ben küçüktüm tadı damağımda kalmıştı ama tarif sormak o zaman annemin işiydi. Nasıl kaçırdı bilmem almamış. Ve tavsiyesine uyup limonla yedim ki gerçekten güzel oluyor. Ama... ama ben tersliğimi burada da gösterdim limona limon sıkan annem limonsuz olarak sevdi.

Malzemeler;

  • 4 dilim tavuk bonfile
  • 1 çorba kaşığı köri
  • 1 su bardağı un
  • 5-6 kaşık hindistan cevizi
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta
  • Tuz

Hazırlanışı;
  1. Tavuk bonfileleri tuz ve köri serperek ovalanır.
  2. Önce una sonra çırpılmış yumurtaya en son hindistan cevizine bulanır.
  3. Kızgın yağda altın sarısı olana kadar kızartılır.
  4. Sıcakken tekrar hindistan cevizine bulayıp limonla servis yapılır.

Teşekkürler Yetur...

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe