Chicken Paupiettes {Ispanaklı Tavuk Rulo}

Pazartesi, Mart 19, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Bir kaç gündür evde değilim, Tülin ablanın yanına geldim ufak bir çalışmaya başlayacağız ve sizin düşüncelerinizi de öğrenebilmek için gün gün çalışmalarımızı ayrı bir blog'da aktarmaya karar verdik o yüzden bir süre daha burada kalacağım, ortaya sadece bir şeyler değil çok güzel şeyler çıkarmak istiyoruz.. Konu hakkında ufak bir ipucu veriyim hımmm, kadınların karşı koyamadığı şeylerin başında geliyor diyebiliriz :)...

Ama bunlara başlamadan önce sıkı bir şekilde karnımızı doyurma çalışmaları yapıyoruz, yayınlayacağım sofralar o kadar çok biriktiki.. Önce bu ayın YE etkinliği için yaptığım yemeğin sofrasını yayınlıyorum..

Menü;

  • Mercimek Çorbası
  • İtalyan Usulü Tagliatelle
  • Chicken Paupiettes
  • Zeytinyağlı Kereviz (Misafirimiz Esra abla gelirken getirmişti, çok lezzetliydi)
  • Hazır Yufkayla Mantı ve Ispanaklı Börek
  • Mantı için Yoğurt ve Sos
  • Karışık Salata


    Asya'nın seçtiği konu Yurdumuzun Yenilebilir Otları olunca tamamen otlardan oluşan bir yemek yapmak lazımmış gibi geliyor.. Ama Ispanak Yemeğini daha yeni yaptığımız için ve uzun zamandır bu tarif de kenarda durduğundan bunu denemek istedim.. İçinde bir ot olduğu için konumuza da uyuyor kısmen.. Kendim yaptım diye demiyorum yiyenler çok lezzetli bulduğundan rahatlıkla mutlaka denemelisiniz diyebilirim. Ocaktan hemen tabağa alınarak servis yapılmasını tavsiye ediyorum.

    Tarifi Williams-Sonoma'da buldum ve kendi damak tadımıza göre biraz değiştirdim. Orijinal ismi de Chicken Paupiettes, Paupiettes Fransız mutfağına özgü bir yemek türü, dövülmüş et, tavuk veya balığın sebze vb. ile doldurulup sarılarak hazırlanıyor.



    Malzemeler;

  • 12 geniş ıspanak yaprağı
  • 1 havuç, soyulmuş ve jülyen doğranmış
  • 2 tavuk göğsü, derisiz, dövülmüş ve ikiye bölünmüş
  • Tuz ve taze çekilmiş biber
  • 300 gr mantar, limonlu suda yumuşayana kadar haşlanmış, dilimlenmiş
  • Çok az zeytinyağı


  • Hazırlanışı;
    1. Küçük bir sos tenceresine bir miktar su koyup kaynatın. Önce ıspanak yapraklarını atıp 5 saniye bekletin ve çıkarın. Ardından havuçları koyun ve 2 dakika kaynatın. En son mantarları haşlayabilirsiniz.
    2. İsterseniz tavuğu kendiniz evde de bir et dövücüsüyle 1/2 cm kalınlığında oluncaya kadar dövebilirsiniz, biz kasapta alırken dövdürdük.
    3. Dövülmüş tavukları tuz ve biberle iyice ovun. Düz bir yere yayın kenarlardaki fazla kısımları keserek düzeltin. Önce 3 tane ıspanak yaprağını tavuğun üzerine eti tamamen kaplayacak şekilde yayarak yerleştirin. Mantar dilimlerini dizin, üstüne jülyen havuçları yerleştirin ve en kısa kenardan başlayarak sıkıca rulo yapın. Kalın bir iple ruloyu 5 cm aralıkla bağlayın. Kalan malzemeyi de aynı şekilde uygulayın 4 adet tavuk paupiette elde edeceksiniz.
    4. Kalın tabanlı mümkünse teflon veya yapışmaz bir kızartma tavasına, dibini örtücek kadar az zeytinyağı dökün. Ruloları tavaya yerleştirin. Ağır ateşte tamamen piştiğinden emin oluncaya kadar yavaş yavaç çevirerek kızartın. Tarifte 8-10 dakika yazmasına rağmen biz en az yarım saat pişirdik


    You Might Also Like

    6 Comments

    1. sofran harika hele de ben tavuğa dayanamayınca... çok canım çekti ellerine sağlık...

      YanıtlaSil
    2. Teşekkürler, bir koşturmacayla hazırlandı herşey ama sonuç güzel oldu.. tavuğu da korkarak denemiştim aslında ama iyiki denemişim :).

      YanıtlaSil
    3. offf nasıl güzel birşey bu böyle.. :)

      Ellerinize sağlık. bayıldım...

      Ayrıca babanenizin toprağı bol olsun.. Eskiler ne güzel şeyler yaparlardı :(

      Sevgilerimle...

      YanıtlaSil
    4. Teşekkürler Zerrin- Miss Babaannemin yemekleri güzel olurmuş ama benim hatıradığım zamanlarda nadir yapabiliyordu. Anlattıklarını şimdi düşünüyorum gerçekten güzel şeyler. Bir sefer kıyma yerine tavuk etini döverek kullanmış sarmada. Şimdi kolay market reyonlarında her şekli satılıyor o zaman için epey zor olmuş.
      Siten hayırlı olsun Zeliş. Aslında isimden çok emin olamadım. Fakat çokgüzel görünüyor yaptıkların. Ki bu başlangıç değil mi?

      YanıtlaSil
    5. ellerinize sağlık sofra çok güzel görünüyor tavuğu deniyicem inşallah sizinki kadar güzel olur
      sevgiler.

      YanıtlaSil
    6. Teşekkürler, eminim sizinki de çok güzel olur. Şimdiden afiyet olsun.

      YanıtlaSil

    Subscribe