Portakallı Bul

Cuma, Mart 09, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Bunların hazırlığı iki gün sürüyor ya. Babam imalı bakışlarla beni süzüyordu. Kendimi savunmaya geçtim hemen " bakın dedim portakal kabuklarını bile çöpe atmıyorum" cevap beni çok düşündürdü aslında. "Birde şöyle bak çöpe atacağımız kabuklara bir sürü malzeme harcıyorsun". Haklı mı acaba?

Malzemeler;

  • 4 portakal kabuğu
  • 2 bardak toz şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1,5 çay bardağı çekilmiş bisküvi
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz

    Süslemek için;

  • Hindistan cevizi
  • Granüle çikolata
  • Kıyılmış yeşil fıstık
  • Toz şeker
Hazırlanışı;
  1. Portakallar yıkanır, Kabukları soyulur kalınsa biraz beyazları alınır. Bol suda iki gün bekletilir. Arada su değiştirilir.( acısını atması için)
  2. Kabuklar iki gün sonra bol suda haşlanır. Soğuyunca ince rendelenir, şekerle birlikte pişirilir. Suyunu çekince ateşten alınır ve ılınması beklenir.
  3. Geniş bir kaba tarçın, çekilmiş ceviz, bisküvi ve soğuyan portakal kabukları alınır, yoğrulur.
  4. Küçük toplar yapılır hindistan cevizi, toz şeker, fıstık ve çikolata içinde yoğrulur.

Bu tarif Cemaliye Tüter'in kitabında vardı. Ölçüleri biraz değiştirdim. Sanırım benim portakallarım biraz büyüktü.

You Might Also Like

4 Comments

  1. Muhteşem görünüyorlar , eminim lezzetleri de aynı ölçü de güzeldir.Ellerinize sağlık.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler ayça umarım öyledir. Ankara seyahatini okuyunca bende çocukluğumu hatırladım. Sevdiğim yerleri var ama uzun zaman oldu gitmeyeli. Dönüşününde aynı neşeyle geçmesini dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Mükemmel görünüyor Sahra, ellerine sağlık, bizimkiler bayılıyor böyle tatlılara, mutlaka deneyeceğim...Sevgiler...:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler safran. bu gün Ankara kokusu yayıldı bloğa. haberleştiniz mi?

    YanıtlaSil

Subscribe