İftar Çorbası

Çarşamba, Ekim 03, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



İftara yapmıştım. Mutfak tezgahında o kadar çok el dolaşıyordu ki bitiremem sandım ama başardım. Sofrada fotoğraf çekecek vaktim kalmamıştı. Vazgeçmedim yemekten sonra çektim!
Malzemeler;


  • 100 gr. mantar
  • 100 gr. tavuk göğsü
  • 150 gr. tereyağ
  • 2 yemek kaşığı tel şehriye
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta sarısı
  • 7 su bardağı et suyu
  • 1 çay kaşığı beyaz biber
  • 1 limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi rendesi
  • 100 gr. kaşar peynir rendesi

Hazırlanışı;

  1. Tuzlu suda hafif haşlanmış tavuk çok ince didilir. Mantar ince kıyılır. Bir tencerede tereyağ eritilir mantar, tavuk ve şehriye hafif kavrulur. Et suyu ilave edilir kaynadıktan sonra kısık ateşte 5- 10 dakika bırakılır.
  2. Süt ve un blendırda çırpılır ve çorbayı tahta bir kaşıkla karıştırarak yavaş yavaş ilave edilir.
  3. Limon suyu ve yumurta sarısı blendırla çırpılır aynı şekilde ilave edilir.
  4. Son olarak hindistan cevizi rendesi ilave edilir ve bir taşım kaynadıktan sonra ateşten alınır.
  5. Arzuya göre kaşar peynir rendesi veya biberli yağla servis yapılır.

You Might Also Like

4 Comments

  1. Ellerine saglik canim,mantarli lezzetlere bayilirim....Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  2. hindistan cevizini corbanin icinde hic kulanmadim ama bence kokusu harikadir denemek lazim bu guzel tarifi bizlerle paylastigin icin tesekkurler Sahra abla...

    YanıtlaSil
  3. Yıldız teşekkürler. Bir ortak zevkimiz daha var aslında.

    Selma biliyor musun? Ben koyuyorum diye illa ki güzel olacak diye bir şey yok. Sen bu kadar güvenme bana. Ama güzel niyetine teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. thesuuur canım teşekkürler. Bende bir şey sorayım sana senin sayfan var da ben mi giremiyorum?

    YanıtlaSil

Subscribe