Sevimli Kurabiyeler

Cumartesi, Kasım 10, 2007


© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.

Aslında boyalı ve katkı maddeli yiyecekler çok tasvip etmediğimiz bir şey ailece. Ama işin ucunda minicik yürekleri sevindirmek vardı. Hadi ayda yılda bir kere çiğne dedim bu kuralı. Hamurun malzemesi Üç Gözlü Bisküvi ile aynı. Sadece farklı kalıplarla kestim. Kurabiyeler pişip soğuduktan sonra süsledim. Renkliler için;
Royal icing:


  • 1 yumurta akı
  • 270 gr. pudra şekeri
  • 4 -5 damla limon suyu
  • Yarım paket vanilya
  • Gıda boyası
Kullandım.
Boyayı karıştırmadan önce üçe böldüm. Kabul ediyorum ağaçlar yeşil olur ama kar yağdığını hayal edin. Şehirden uzak bir zamanda ve işiniz için sadece 5- 6 saatiniz varsa gerekli malzeme toparlanamıyor.
Ve sağlık açısından titiz olanlar için; 100 gr. sütlü çikolata , 50 gr. bitter çikolatayı ayrı yerlerde benmari usulü erittim. Bunlarla kapladım.



Donduktan sonra jelatinle kapladım.
Sonuç; Sevimli oldular ama minik yüreklerden ikisi hala mahzundu. Çünkü babaları asker. Anlayamıyacak kadar küçükler.

You Might Also Like

7 Comments

  1. çok şirine olmuşlar bunlar:)
    bende sizden cesaret alıp bu kuralı çiğnesem olur değilmi:)
    bizim evde gıda boyası kullanılmıyor bir keresinde anneme ayva tatlısı için kullanalım dedim olmaz çok zararlı dedi ve öylede kaldı o gün bugün kullanmıyoruz.
    ben kullansam genede birşey denmez ama haklı :(
    genede bir-iki kereliğine delmek istiyorum artık,çünkü bende böyle şirine kurabiyeler yapmak istiyorum:)
    ellerinize sağlık,özellikle çocukların çok ilgisine mazhar olucak cinsten bu yüzden o minicik yürekler çok mutlu olmuştur çünkü çok güzel olmuşlar...

    YanıtlaSil
  2. Cok güzeller,cok begendim.Cocuklar ne kadar sevinmistir.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. Zeynep teşekkürler. Bu ilk denememdi ama ablam ben yaparken başımın etini yedi desem yeridir. Bunlarla bu kadar uğraşılır mı, sana ben ne diyeyim? şeklinde. Bittiğinde benden çok o beğendi.
    Biraz amotör işi oldu ama ileriye bakalım.
    Yaren teşekkürler. Çocuklardan ikisi hariç mutlu oldular gerçekten.

    YanıtlaSil
  4. bence o kadar da amotör durmuyor gayet başarılılar ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  5. Zararlı gıdaları hiç kullanmamak mümkün olmuyor maalesef. Arasıra kaçamak istiyor insan :)

    Çok renkli, cıvıl cıvıl olmuş kurabiyeler.

    Ellerine sağlık Sahra, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bunlar çok şirin bende yeğenimle kurabiye yapım a az boya kattım naaplım mutlu olsunn

    YanıtlaSil
  7. hatice teşekkürler. Aslında başarıyı yakalamak için çok çalışmak lazım.
    Özlem ya umarım tatlı kaçamaklar olarak kalsınlar. Çokta aşırı gitmek istemem.
    Yeşim yeğenini benim için öp tabii bırakırsa.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil

Subscribe