Dana Biftek Fajita (Fahita) ve 2 farklı Salsa

Perşembe, Haziran 12, 2008

© 2005-2008; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Meksika yemekleriyle ilk tanışmam "taco" ile olmuştu. Ardından "Fajita" ve Salsa sosları.. Aslında bunlara da tam Meksika mutfağından denilemez daha çok "TEX-MEX" (Teksas-Meksika karışımı bir mutfak)deniliyor.

Benim yaptığım ise bir de Türk uyarlaması geçirdiğinden tam olarak ne denir bilemiyorum. Yani aşağıdaki tarifler orijinal değildir ya benim ya da yiyecek diğer kişilerin hoşuna gitmeyecek ayrıntılar çıkarılmış olarak hazırlanmıştır. Tarifi şuradan aldım da diyemem yaklaşık 10-15 farklı fajita tarifi okuduktan sonra her birinin hoşuma giden özelliklerini birleştirdim gibi bir şey oldu. İsterseniz dana biftek yerine tavuk biftek de kullanabilirsiniz.

4 Kişilik

Malzemeler;

Marine sosu:

  • 2 diş sarımsak
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 1,5 çay kaşığı kimyon
  • 1,5 tatlı kaşığı taze çekilmiş karabiber
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu (tercihen yeşil misket limon)

  • 400gr dana biftek, ince şeritler halinde doğranmış (ben antrkot tercih ediyorum)
  • 5 kırmızı biber
  • 6-7 dolmalık biber
  • Taze çekilmiş karabiber (biberler için)
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı


Hazırlanışı;
  1. İnce şeritler halinde kesilmiş dana bifteği yukarıdaki marine sosunda yaklaşık en az bir saat bekletin (bir gece boyunca bırakılması tavsiye ediliyor).
  2. Marine edilmiş eti tavada kendi yağında kızartın, bu arada tuzunu ekleyin.
  3. Halka doğranmış kırmızı ve yeşil biberi başka bir tavada 2 kaşık zeytinyağı, karabiber ve tuzla kızartın.


Fotoğrafta da gördüğünüz gibi ekmeğinizin üzerine et ve biberi koyup, aşağıdaki soslardan da üzerine dökerek sararak afiyetle yiyebilirsiniz. Fajita'nın özelliği etin neredeyse ekmeğin üzerinde bile cızırdayarak servis edilmesidir. Yani soğumadan tüketiniz.



Fajita ana malzemeleri hazır sıra Salsa soslarında;

Taze Domates Salsa

Malzemeler;
  • 4 iri olgun domates
  • 2 adet ince sivri biber
  • 1 küçük kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı misket limon suyu (bulamazsanız normal limon da kullanabilirsiniz tabii)
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • Tuz
  • Zeytinyağı


Hazırlanışı;
  1. Domatesleri kabuklarını soyarak çok küçük küpler haline doğrayın. Sivri biberleri ince kıyın.
  2. Kuru soğanı domatesle aynı boyutlarda doğrayın ve tuzla ovun. Limon, zeytinyağı, karabiber ve diğer malzemeleri karıştırın.


Guacamole - Avokado Salsa

Avokadoyu dilimleyip yer misin deseniz kesinlikle hayır derim veya şu ana kadar karşıma avokadolu güzel bir tarif çıkmadı ve arayışlarım devam ediyor tavsiyelere de açığım. Ama bu "salsa" halini fajita ve taco'nun vazgeçilmezi olarak görüyorum.

Malzemeler;
  • 1 avokado, soyulmuş ve çatalla ezilmiş.
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 2 ince sivri biber
  • 1 küçük domates
  • 1 küçük soğan
  • Tuz
  • 2 çorba kaşığı limon suyu


Hazırlanışı;
  1. Biberleri ince kıyın, domatesleri soyup çok küçük küpler halinde doğrayın, soğanları yine aynı şekilde doğrayın. Soğanları tuzla ovun.
  2. Ezilmiş avokado, biber, soğan, baharatlar, zeytinyağı, limon suyunu karıştırın.


Not:
  1. Salsa tariflerinde kullanılan yeşil biberler orijinalde jalepeno ya da bu biberin farklı versiyonlarından oluşuyor. Ama ben bulamadığımdan normal acı küçük sivri biber kullandım. Ve yine limon suyu için aslında "lime" denilen yeşil misket limon orijinal malzemedir ama olmadığı zaman normal limon suyu koyuyorum.

  2. Fajita'da normalde mısır unu veya normal undan yapılmış Tortilla ekmeği kullanılıyor. Bir kere marketten buğday unuyla yapılmış pakette satılan tortilla ekmeğinden almak gibi bir hatada bulunmuştum ve maalesef tadı çok kötüydü. Bu yüzden fotoğraftaki ince pidelerden kullanmayı tercih ediyorum. Siz isterseniz lavaş ekmeği de kullanabilirsiniz.

  3. Ve son olarak; eğer isterseniz soğanları halka doğrayıp biberleri tavada kızarttığımız gibi kızartıp etlerin üstüne ekleyebilirsiniz veya taze ince halkalar halinde doğranmış soğan olarak da uygulayabilirsiniz.

You Might Also Like

2 Comments

  1. Guacamole için yeşil soğan kullanıyorum, çok daha lezzetli oluyor. Ayrıca, havanda avocadoyu ezebilir veya patates püresi yapma zamazingosunda da püre haline getirebilirsin. Guacamole en güzel sade mısır cipsiyle güzel gidiyor, ancak bu tür cipsleri bulmak malesef çok zor.

    YanıtlaSil
  2. Selamlar, avacado salatasi yaparken limon yerine lime (yesil birazda tatlimsi bir limon turu) kullanmanizi tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil

Subscribe