Defne Yapraklı & Soğanlı Tart

Pazartesi, Temmuz 25, 2011


Dün Lucullian Delights'ı karıştırırken bu tartı gördüm. Aslında harcından çok hamuru ilgimi çekti. Bugün denemek için iki kişilik yaptım. Fotoğrafı çektikten sonra biraz da üzerinde oynıyım dedim.

Notlar: Öncelikle benim tart hamurum çok geldiği için iki kaba fazla fazla koydum o yüzden alt kısmı çıtır olamadı. Arpacık soğan olmadığından elimdeki en minik soğanları (5cm çapında) halka doğrayarak kullandım. Ve bence daha yassı bir kalıpta pişerse hamurunun daha güzel kızaracağını düşünüyorum. Yakın zamanda farklı bir harçla yine deneyebilirim.

Eğer soğan yemeği hiç düşünemiyorsanız; patatesli hamuru denemenizi tavsiye ediyorum. İçine sotelenmiş tavuk veya et parçaları, köfte de koyabilirsiniz. Aslında çok daha fazla kabarmışlardı ama fırından çıkarınca indiler.

Malzemeler (2 Kişilik):

Harcı için;
  • 2 küçük kuru soğan (5cm çapında) veya 4 arpacık soğan
  • 2 tatlı kaşığı tereyağı
  • 2 defne yaprağı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker
  • Taze çekilmiş karabiber
Hamuru için;
  • 1 orta boy patates, haşlanmış
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı

Hazırlanışı:
  1. Tereyağını bir tavada eritin.
  2. Normal kuru soğan kullanacaksanız halka doğrayın veya arpacık soğanları sadece soyup bütün halde erimiş tereyağına defne yapraklarıyla birlikte atın.
  3. Şeker ve tuzunu ekleyip kısık ateşte soğanlar şeffaflaşıp yumuşayıncaya kadar soteleyin.
  4. Haşlanmış patatesi çatalla iyice ezin.
  5. Tereyağı ve tuzunu ekleyip yoğurun. 
  6. Un ve kabartma tozunu karıştırıp birlikte ekleyin ve yoğurun. Birbirini tutan bir hamur olucak. 
  7. Kullanıcağınız kabı tereyağıyla yağlayın.
  8. Hamuru kalıbınızın büyüklüğüne göre elinizde poğaça hamuru gibi yayın ve kalıba yerleştirin.
  9. İçine soğanları ve defne yapraklarını koyup 175 derece ısıtılmış fırında kızarıp kabarana kadar pişirin.
Afiyet olsun

You Might Also Like

2 Comments

  1. bence sogan konmuş hali ile de çok leziz gözüküylık.or.ellerine sag

    YanıtlaSil
  2. Tam yaz günü için. Ellerine sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil

Subscribe