Tavuklu Mahluta Çorbası

Cumartesi, Ekim 22, 2011


Bu çorbayı ilk defa Muhabbet Sofrası'nda geçenlerde gördüm. Mercimek, kimyon ve karabiber birlikteliği tartışılamaz bir uyuma sahip. Özellikle doğranmış soğanlı sosu da ilgimi çekmişti. Ee havalar da soğuk (gerçi bu son iki gündür sıcak ama hasta olanlar çoktan oldu zaten) hem içi ısıtan hem de griplilerin tıkanmış nefes yollarını ve ağrıyan boğazlarını açabilecek kuvvette bir tarif.

Açıkcası çorbanın malzemesinden önce adı ilgimi çekmişti. Ne kibar bir ismi var. İsminden biraz da Orta Doğu yemeklerini çağrıştırdığı için ingilizce tariflere de bir göz attım gerçekten Mahluta Çorbası epey meşhurmuş. Yaklaşık 10 - 15 tarife göz gezdirdikten sonra kafama göre de biraz uyarlayıp yapmaya başladım ama evdekiler kimyonu çorbanın içinde severler miydi pek emin değildim.

Rastladığım bir tarifin malzemelerinde tavuk suyu birinde de tavuk bulyon vardı. Hazır bulyon almak işimize gelmedi yanına tavuklu sebzeli bir pilav yapıyorduk. Oradaki tavuk göğsünün bir kısmını da çorbaya minik küpler halinde doğrayıp atmaya karar verdik. Böylece Mahluta çorbası tavuk sulu olmak yerine tavuklu oldu.

Sonuç olarak; lezzetli, faydalı ve beğenilen bir çorba ortaya çıktı. İşte tarif:


2 çorba kaşığı tereyağı, 1 arpacık soğan, 2 tatlı kaşığı pulbiber
Malzemeler (6 kişilik),
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 orta boy soğan, küp küp doğranmış
  • 2 diş sarımsak, rendelenmiş
  • 70 gr tavuk göğsü, küp doğranmış
  • 2 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kişniş
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • Tuz
  • 1 çorba kaşığı tereyağı

Sosu için -->



Hazırlanışı,
  1. Tencereye tereyağını koyup eritin, iyice eridiğinde doğranmış soğanları ve rendelenmiş sarımsağı ekleyip karıştırarak soteleyin. Soğanlar şeffaflaşıp ölünce yıkanmış süzülmüş kırmızı mercimeği ekleyin.
  2. 1 litre kaynar suyu tencereye ilave edip kaynamaya başladığında küp doğranmış tavuk parçalarını atın. Mercimekler ve tavuk parçaları yumuşayıncaya kadar kaynatın. 
  3. Bu kaynama aşamasının ortasında tuzunu ve baharatlarını ekledim. Sonra el blenderıyla çorbayı çekerek tavuk parçalarının bir kısmının tel tel olmasını bir kısmının da daha küçüp parçalara bölünmesini sağladım. 
  4. Blenderla çektikten sonra çorbanın kıvamını kontrol edin eğer daha sulu bir çorba istiyorsanız biraz daha kaynamış su ilave ederek köpüğünün gitmesi için biraz daha kaynatın. 
  5. Bu sırada sosunu hazırlayabilirsiniz. 2 kaşık tereyağını eritip çok ince kıyılmış arpacık soğanları tereyağında öldürün. İsterseniz toz kırmızı biber isterseniz pulbiber ekleyerek 1 dakika kadar daha kısık ateşte baharatın aromasını vermesini sağlayın.
  6. Son olarak bu çorbayı servis ederken limon dilimlerini veya taze sıkılmış limon suyunu unutmayın. Sosu tencerede karıştırmak yerine tabaklarda servis etmeyi tercih ettim.
Yanında köy ekmeği ve bol limonla harika bir çorba. 
Afiyet Olsun,

You Might Also Like

6 Comments

  1. okurken gercekten bol limonlu corba icmis gibi agzim bir hos oldu:0
    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. şifa olsun afiyet bal şeker olsun:))çok nefis görünüyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Lamacım teşekkürler.

    Şirin, meğerse blogun listemde yokmuş hemen ekledim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık olsun

    tavuk suyu olmadığı zaman et suyu, sebze suyu ile de olur bu çorba

    ben bu sosu makarnaların üzerine de yapıyorum bazen.

    makarna, sarımsaklı yoğurt, kavrulmuş soğan

    al sana yalancı mantı :D

    YanıtlaSil
  5. Ohhh ellerinie sağlık.
    Ada kız boğazım acıyor diyordu, yarın yapalım.

    Özenti anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  6. Açıkcası sosu ben de bulgurlu köftenin üzerine, mercimeklinin içine vs çok farklı yerlerde kullanıyorum ama çorbanın üzerine hiç aklıma gelmemişti. Sadece pulbiber, yağ veya yoğurtlu çorbalara bol otlu yeşil soğanlı bir sos hazırlardık. Farklı bir alternatif oldu teşekkürler.

    Ada kız'a geçmiş olsun iyi gelir inşallah bu çorba :)

    YanıtlaSil

Subscribe