Ahududu Soslu Muhallebi

Çarşamba, Ekim 10, 2012

p4

Çok sevdiğimiz bir yakınımızı kaybettiğimiz için uzun bir süredir blogla veya internetle pek ilgilenemiyordum. Daha çok dostlarımızın yanındaydım, onların acısını biraz da olsa hafifletmeye çalıştım. Haftalar haftaları kovaladı, zamanın nasıl geçtiğini fark edemedik, neredeyse 2 ay olmuş. Üzüntümüz hala geçmiş değil ama hayat devam ediyor.

Bu tarifteki muhallebiler, "Piknik İftarımızdan" kalma. Ağır bir iftar sonrası yaza uygun hafif bir tatlı olarak bunu seçmiştim.Yapılışı çok kolay, tadı hafif ve lezzetli. Yaza uygun diyorum ama -diğer şehirleri bilemiyorum- İstanbul'da hava Pazar günü çok sıcakken hafta başından itibaren birdenbire soğudu. Battaniye, patik zamanı benim için geldi. Soğuk içecek ve yiyeceklere ise veda ediyorum ama herkes benim kadar üşümüyor o yüzden bu tatlının daha zamanı var diye düşünüyorum.

Bu muhallebiyi çok derin kase veya bardakta sunum yapmayı tercih etmiyorum yapsam da fotoğraflardaki gibi çok doldurmuyorum. Meyveli sosuyla birlikte büyük bir kase muhallebi yemek fazla gelebiliyor. Aşağıdaki ölçülerle 8 - 10 kişilik çıkabilir.

Malzemeler,
  • 1 litre süt
  • 1 paket ahududu meyveli sos
  • 1 kase ahududu (dondurulmuş kullandım) ve vişne (çekirdekleri çıkarılmış)
  • 1 paket kremşanti
  • 11 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
Hazırlanışı,
  1. Süt, un, nişasta ve şekeri çırpıcı telle karıştırarak kaynayana kadar pişirin. 
  2. İki veya üç dakika kaynattıktan sonra ocaktan alın. İçine bir paket toz kremşantiyi ekleyin ve el blenderı veya mikserle iyice çırpın. Yaklaşık beş dakika. 
  3. Muhallebiyi kaselere/bardaklara üzerine meyve ve meyveli sos için yer bırakacak şekilde doldurun.
  4. Her birine 4-5 meyve gelecek şekilde meyveleri muhallebin üzerine yerleştirin.
  5. Paketinin üzerindeki talimatlara göre meyveli sosu pişirin (ben suyla pişirdim) ve sıcakken meyvelerin üzerine dökün.
p6p7

You Might Also Like

8 Comments

  1. Başınız sağolsun canım. Ellerineize sağlık muhallebi harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık,bu tarz sütlü tatlılar çok nefis oluyor..sizinkide çok şık olmuş.sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraflar çok hoş.. Nefis.

    YanıtlaSil
  4. Sağ olun, teşekkürler :).
    En sevdiğim tatlılardandır rahatlıkla öneriyorum!

    YanıtlaSil
  5. başınız saolsun.mekanı cennet olur insallah.tatlı çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Ne kadar güzel ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  7. Basiniz sagolsun..:(
    Muhallebi nefis gorunuyor..Fotograflar cok hosuma gitti.Cok şık gorunuyorlar.Ellerinize saglik.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Allah rahmet eylesin.
    Hayat diyen anne Çiğdem

    YanıtlaSil

Subscribe