Fırında Yumurtalı Pomodoro

Pazartesi, Temmuz 15, 2013


DSCN9712

Geçenlerde kardeşim, Costco'nun bastırdığı büyük bir yemek kitabı getirmişti. Tariflere baktığımda bana daha çok pratik Güney Amerika tarzı yemekler gibi geldi. Fotoğraflar vesaire çok hoş, tarifler de güzel ama içindeki ürünler genelde sattığı farklı markaların ürünleri verilerek malzemeler içeriyor.

Ramazan'dan önce kahvaltı için çok kolay bu tarifi denemiştim. Beş dakikada hazırlanabilir. Sahur için de çok hoş olur diye düşünüyorum. Pomodoro, İtalyanca domates anlamına geliyor. Orijinal adı böyle olunca ben de Pomodoro olarak bıraktım. Domateslerin düzgün ve yuvarlak olması lazım. İsterseniz büyük bir yuvarlak domatesi ortadan ikiye bölerek, istersen küçük bir domatesi bir kişilik olarak hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler (2 kişilik),

  • 1 büyük yuvarlak domates veya 2 küçük yuvarlak domates
  • 2 küçük yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar veya ezilmiş beyaz peynir 
  • Kıyılmış taze fesleğen (benim yoktu o an)
  • Tuz, toz kırmızı biber
Hazırlanışı,
  1. Ben iki küçük domates kullandım. Domatesin sap kısmını kapak gibi keserek açın. Eğer büyük bir domates kullanmak isterseniz tam ortadan ikiye bölebilirsiniz. Bence bu şekilde yapılışı daha rahat olur çünkü daha geniş bir ağzı oluyor.
  2. Domateslerin içindeki sulu kısmı iyice boşaltıp, oyun. Ardından bir kağıt havluyla ıslaklığı kurulayabilirsiniz.
  3. Yumurtaların sarılarını bozmadan bir kaseye, akını bir kaseye ayırın. İstediğiniz peynirleri, tuz ve toz kırmızı biberi çırparak karıştırın ve domatesin içine yerleştirin.
  4. En üste de yumurta sarılarını koyup en üstüne de biraz kaşar veya parmesan gibi tercihen peynir rendeleyebilirsiniz. 
  5. Kıyılmış fesleğenleri de serptikten sonra üzerine biraz toz kırmızı biber serpebilirsiniz. Ben biraz abartmışım çok karardı o yüzden. 
  6. 170 derece ısıtılmış fırında börek gibi pişirin. 
DSCN9711

You Might Also Like

10 Comments

  1. İremciğim eline sağlık çok hoş bir tarif.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, en önemlisi çok kolay :)

      Sil
  2. Ben ilk yaptığımda yanlış domates seçiminden hüsranla sonuçlanmıştı.Domatesleri katletmiştim.Amar artık bi yol tutturdum nihayet.Ellerinize sağlık çok leziz görünüyorlar
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tek sorun akını da içine koyunca taştı sığmadı. O yüzden tarifte akını içine koyun demedim. :)

      Sil
  3. Canım ellerine sağlık çok şık görünüyor....Bloğuna takipçi oldum çok güzel.....Blogda yeniyim bende beklerim......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ben de yeni bir blogla daha tanışmış oldum bu sayede hemen takibe aldım :)

      Sil
  4. ELLERİNİZE SAĞLIK SAYFALARINIZDA DOLAŞTIM ÇOK BEĞENDİM TAKİPTEYİM SİZİ SEGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık Çok nefis .Harika bir görüntüsü var sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba lezizecim, nasilsin? Bayagidir bloglari gezmiyordum selam vereyim dedim canim. Bu tarif benim damak tadima ymasada elelrine saglik canim sevenlere afiyet olsun :)

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. domates ve yumurta zaten birbirine çok yakışır, ne güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Subscribe