Sessiz Vlog | En Kolay ve En Güzel Kendinden Soslu Çikolatalı Islak Kek Tarifi | Evde Kal

Çarşamba, Nisan 01, 2020

Bu postta hayatımda yaptığım en kolay ve en lezzetli tariflerden birini anlatıyorum! Youtube kanalımdaki videoyu seyretmeyi unutmayın. Orada yapılışını da gösteriyorum.

(Not: Bu tarif fırından çıkar çıkmaz hemen yendiği için milyonlarca kez yapmış olmama rağmen hiç doğru düzgün bir fotoğraf çekemedim. Bu sefer de öyle oldu. Yapılışını filme almak da benim için biraz zor oldu. Yeni kameramı ilk defa kullandım. Sonuç olarak yine fotoğraf çekmeyi unuttum. Evdeki hadi yiyelim diyenler bir yandan benim paniğim bir yandan... En kısa zamanda tekrar yapıp güzel bir fotoğraf çekip buraya ekleyeceğim. Şimdilik bununla idare edin lütfen.)


Bu tarifi ilk defa Masterchef Avustralya programını seyrederken gördüm. Yarışmacılar gibi ben de hayretle yapılış aşamasını seyrettim. Matt Preston, pratik, hızlı, ilginç ama bir o kadar da lezzetli tarifleriyle ünlü bir yemek kritiği. Bu tarifi biraz da dalgasına bu nasıl olacak ki diye düşünerek deneyip bu muhteşem sonucu aldıktan sonra hiçbir Matt Preston tarifini sorgulamayı düşünmüyorum. Hepsi harika olmalı.

Şaka bir yana bütün Masterchef ailesi içinde en çok Avustralya serisini seviyorum. Ne Gordon Ramsey'li Masterchef eline su dökebilir ne de diğerleri. Konuk şefleri ve jürisiyle harika bir program. Üzücü olan ise bu sezon da 11 sezon sonra eski jüri programa dönmeyeceğini açıkladı. Matt Preston senin rengarenk eksantrik kıyafetlerini ve aynı şekilde eksantrik tariflerini herkes özleyecek.

Tarife geri dönelim.

Bu o kadar kolay bir tarif ki hiç pasta yapmayan biri bile kolaylıkla yapabilir. En garip kısmı fırına vermeden önce hamurun üzerine kaynar su dökmek. Bu su pişerken kekin altına inerek alt kısmında çikolatalı bir sos oluşmasını sağlıyor. Aşırı saçma gelmiş olsa da dahice bir teknik :))

İşte bu dahice teknik Victoria, Avustralya'da bulunan eski bir yemek kitabından alınmış. Yemek kitabının, muhtemelen bir aşçının tarif defteri, yazarı her kimsen teşekkürler.

Sürekli EVDE KALdığımız için günde üç dört farklı şey yapıyoruz ve sürekli kameraya alıyorum bazen fotoğrafını çekmeyi unutuyorum. Birkaç güne çok güzel kahvaltı fikirleri ve harika bir tatlı tarifi daha geliyor. O da bir Islak Kek! Takipte kalınız!

Normalde bu Islak Keki, yanında bir top vanilyalı dondurmayla servis ediyorum ama videoda kremayla servis yaptım. Öyle de güzel oldu. Bu dönemde bir de boğazımızı ağrıtmayalım dedik.

Normalde baton kek kalıbına bu keki yapıyorum ve alt kısmında yarısı sos üst kısmı kek olarak pişiyor. Bu sefer kullandığım kalıp fazla yayvan ve büyük olduğu için sosu her zamankinden az oldu. Siz küçük boy bir kek kalıbı kullanın.


malzemeler

1 su bardağı (150gr) un
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı (220gr) toz şeker
1/2 su bardağı (125gr) süt
60gr tereyağı, eritilmiş
1 paket vanilya
1 yumurta
vanilyalı dondurma veya krema


yapılışı

fırını 160C fanlı ısıtın. kalıbınızı tereyağıyla yağlayın.

bir büyük kasede unu, kabartma tozunu, vanilyayı, 1/4 bardak kakaoyu eleyin, yarım bardak toz şekeri de ekleyin ve kaşıkla karıştırın. (toz şeker ve kakaonun kalan yarısı sonra kullanılacak)
ortasını çukurlaştırın.

bir tavada tereyağını eritin, ılınınca içine sütü ve yumurtayı ekleyin çatalla biraz çırpın.

bu sıvı karışımı unlu karışımın içine dökün ve bir kaşıkla kremamsı olana kadar güzelce karıştırın. 1 dk yeterli. mikserle çırpmaya gerek yok.

kek hamurunu kalıbınıza dökün.

kalan yarım bardak şeker ve 1/4 bardak kakaoyu karıştırın ve bu hamurun üzerine serpin. videoda olduğu gibi.

250 ml kaynamış suyu yavaş yavaş en üste dökün ve fırına verin.

eğer fırınınız çok hızlı pişiriyorsa sosun pişip kek olmaması için 25 dakika sonra kenarından kontrol edebilirsiniz. 30 dkdan fazla pişirmeyin.

üzerine bir top vanilyalı dondurma veya krema dökerek yiyiniz.



bon appetit

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe