Ocaktan Fırına | Reyhanlı Mac and Cheese Tarifi (Videolu Tarif)

Çarşamba, Haziran 03, 2020


Merhaba, Bu postta geçen gün ilk defa denediğim, çok güzel ve kolay olan bir tarifi paylaşıyorum. Aşağıda IGTV olarak videosunu da ekliyorum. Bu ilk denememdi ve oldukça hoşuma gitti. Bir daha ki sefere daha farklı aromalar eklemeyi düşünüyorum. İlk sefer için fazla maceraya girmemeye karar verdim. :)


Malzemeler

4 kişilik

500gr dirsek makarna (macaroni)
1 litre kaynar su
1 tatlı kaşığı tuz

Beşamel Sosu için
2 diş sarımsak, rendelenmiş
4 yemek kaşığı tereyağı
5 yemek kaşığı un
1 litre süt 
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1 su bardağı rendelenmiş tam yağlı beyaz peynir 
(daha sonra üzerine serpmek için biraz daha kaşar peyniri)

1/2 su bardağı ince kıyılmış reyhan 
1/2 su bardağı ince kıyılmış maydanoz

Ekmek Kırığı için
2 yemek kaşığı tereyağı
1 büyük veya 2 küçük dilim bayat ekmek
1 çay kaşığı pul biber

Hazırlanışı

24cmlik bir tencerede kaynayan suya 1 tatlı kaşığı tuz atın ve tercihen dirsek makarna yani "macaroni" yoksa herhangi bir küçük makarna cinsini koyup paketin üzerinde tavsiye edilen haşlama süresinden iki dk az sürede haşlayın. Ben kelebek makarna kullandım ve 5 dk haşladım. 

Makarna haşlandıktan sonra haşlanma suyundan bir kepçe alıp geri kalanını süzün ve makarnayı bir kenara alın. 

Aynı tencereye 4 yemek kaşığı tereyağını koyun, rendelenmiş iki diş sarımsağı 30 saniye kavurun ve unu ekleyin. Un güzelce kahverengileşmeye başlayınca sütü hızlıca karıştırarak ekleyin. Eğer çok topaklanma olursa bu aşamada hemen el blenderıyla çekip pürüzsüzleştirin ve kaynayana kadar karıştırın. Karabiber, toz kırmızı biber ve tuzunu ekleyin. 

Eğer kullanacağınız beyaz peynir çok tuzluysa bu aşamada beşamel sosa koyacağınız tuzu buna göre ayarlamalısınız. Ben tuzsuz bir beyaz peynir kullandım ve 1,5 tatlı kaşığı tuz koydum.

Ocağın altını kapatın ve rendelenmiş peynirleri, reyhan ve maydanozu ekleyin ve hızlıca karıştırın. İsterseniz cheddar, mozzarella, parmesan da ekleyebilirsiniz. Damak tadınıza göre eriyen bütün peynirleri kullanabilirsiniz. 

Haşlanmış makarnanın üzerine ayırdığınız bir kepçe haşlama suyunu dökün ve birlikte tencereye ekleyin. Güzelce karıştırarak beşamel sosun makarnayla iyice karışmasını sağlayın. En üste biraz daha kaşar ekleyin. 

Bir tavaya iki yemek kaşığı tereyağı koyun ve iyice elinizde ufattığınız veya bir bıçakla küçük küçük kıydığınız ekmek ufaklarını tavaya ekleyin karıştırarak kızartın. En son biraz pul biber ekleyin ve altını kapatın. Ekmek kırıntılarının yarısını servis yaparken kullanmak için ayırın. 

Ekmek kırıntılarını tenceredeki makarnanın üzerine serpin. 200 derece ısıtılmış fırında güzelce kızarana, beşamel sosu birkaç kez fokurdayana kadar pişirin (yaklaşık 15dk). Fırına da girebildiği için bütün işlemi Demir Döküm tenceremde yaptım. Derin bir fırın kabına da koyabilirsiniz tabii ki.

Fırından çıkarır çıkarmaz hemen servis yapın. Servis yaparken üzerine ayırdığınız ekmek kırıntılarını serpmeyi unutmayın. Afiyet olsun! ^^

Videoda kullandığım ve aşırı memnun olduğum tencerelerim:
(Videoda 350gr'lık makarnayla 3 kişi için yaptım ama yazdığım tarif 4 kişilik ölçülerdir. Bu yüzden videoda 20 cmlik küçük bir tencereye kullanıyorum.)
Silver Demir Döküm Tencere Cusinero Serisi 24cm Kırmızı 
Silver Demir Döküm Düz Tava 28cm Siyah

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe