Sessiz Vlog | Yumuşacık Brioche Burger Ekmekleri ve Harika Burger Köftesi | Videolu

Salı, Haziran 09, 2020

Bu postta yumuşacık ve hafif Brioche Burger Ekmekleri ile Harika Burger Köftesini Evde nasıl yaptığımı anlatıyorum. Youtube Kanalımdaki videodan da yapılışını izleyebilirsiniz.



Google'a Best Burger Buns Recipe yazdım ve karşıma ilk çıkan linke tıkladım. Neyseki bulduğum tarif çok güzelmiş. Blogun sahibi de kendi tarifini NY Times'dan alıp kendisine uyarlamış ben de onun tarifini kendime göre uyarladım ve daha iyi bir hale getirmeye çalıştım. Sonuç harikaydı.

Bazen çıtır burger ekmeği seviyorum ama bazen de yumuşacık. Bu tarif yumuşacı ve pufur pufur olandan. Daha önce hiç denemediğim bir tarifi nasıl oldu da bütün aileye yapma cesaretini yakaladım bilmiyorum ama fotoğraflara güvendim diyebilirim, neyse ki yanılmadım.



Bu tarifi stand mikserde yaptım. Elle de olur bence önce kaşıkla yoğurarak başlayıp sonunda elinizle toparlayabilirsiniz. Ben de birgün elde yoğurarak deneyeceğim. 


İlk olarak orijinal tarifte ekmek unu kullanılıyor ben normal un kullandım. 

2 tatlı kaşığı aktif kuru maya yerine 10grlık bir paket dr oetker aktif kuru maya kullandım.

Üzerine sürdüğüm yumurtanın sadece sarısını kullandım ve birkaç damla zeytinyağı ile birkaç damla pekmez ekledim.

Son olarak oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı yerine eritilmiş tereyağı kullandım. 


malzemeler

1 su bardağı ılık su 
3 yemek kaşığı ılık süt
10 gr yani bir paket aktif kuru maya
2 + 1/2 yemek kaşığı şeker
2 yumurta (biri içine biri üstüne) 
3 + 1/3 su bardağı un
1 + 1/2 tatlı kaşığı tuz
2 + 1/2 yemek kaşığı tereyağı, erimiş

yumurtası için
1/2 tatlı kaşığı pekmez
1/2 tatlı kaşığı zeytinyağı
yumurtanın sadece sarısı



yapılışı

Küçük bir kasede ılık su, ılık süt, maya, şeker, bir yumurta iyice karıştırın. (Diğer yumurtayı üstüne sürmek için kullanıcaz)

Yoğurma kasesine unu, tuzu, erimiş tereyağını ekleyin, bir dakika kadar karıştırın. 

An önce hazırladığımız sıvı karışımı yavaş yavaş ekleyin. Mikserde karıştırıyorsanız 3 - 4 hızında 5 dk kadar çalıştırın. Bir top hamur oluncaya kadar yoğurmaya devam edin. gerekirse 5 dk daha yoğurabilirsiniz. 

Eğer elinizde yoğuracaksanız. Büyük bir tahta kaşıkla kasede karıştırarak yoğurun. En son aşamada elinize biraz tereyağı damlatarak hamuru toparlayabilirsiniz. IGTV ve Youtube kanalımda kaşıkla nasıl yoğurduğumu gösteren videolar mevcut. 

Yoğurduğunuz kaseyi streçle kapatın ve mayalanması için 1,5 saat bekleyin. Mümkünse ılık bir ortamda bekletirseniz daha güzel mayalanacaktır. Kesinlikle 1,5 saat mayalandırın. 

1,5 saat sonra unlanmış tezgaha mayalanan hamuru çıkarın ve elinizle ince uzun baget şekli verin. Videoda da gördüğünüz gibi bir kez daha yoğuracaktım ama gerek görmeyip öyle bıraktım. Zaten küçük ekmekleri yuvarlarken her parça tekrar yoğurulmuş olacak. 

Hamuru 8 eşit parçaya bölün. İsterseniz her parçayı tartabilirsiniz. 

Parçalara pürüzsüz yuvarlak bir şekil verin. Videoda nasıl yaptığımı göstermeye çalıştım. Uclarını alta vererek yuvarlamaya devam edin. 

Küçük ekmeklerinizi en az 5 cm boşluk bırakarak tepsiye yerleştirin.

1,5 saat daha mayalanmak üzere tepsiye bir kenara koyun. 

1,5 saat sonra kalan yumurtanın sarısını alın pekmezi ve zeytinyağını koyup karıştırın ve ekmeklerin üzerine güzelce sürün. İsterseniz susam serpebilirsiniz. 

Fırını önceden 200C fanlı olarak ısıtın ve ekmekleri yaklaşık 15 - 20 dk güzelce kızarana kadar pişirin. Orijinal tarifte fırına bir tavada su koyup tepsinin altına yerleştirin yazıyordu ama ben yapmadım ve bence hiç gerek yok. Sonuç ortada :)
 
Burger Köftelerinin Tarifi 

malzemeler

(8 - 10 kişilik)

500gr dana kıyma
1 soğan, rendelenmiş
3 yemek kaşığı galete unu
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı hardal 
1 tatlı kaşığı pekmez 
1 tatlı kaşığı elma sirkesi
tuz 

yapılışı

Bir kasede bütün malzemeleri karıştırın ve güzelce yoğurun. 

Buzdolabı poşetinin kenarlarını kesip ince uzun bir poşet elde edin ve tezgaha serin.
 
Köfte karışımınızda küçük bir portakal büyüklüğünde bir top alın elinizde biraz sıkıştırın ve açtığınız poşetin bir tarafına koyup diğer tarafını üstüne kapatın. 

Orta boy altı düz bir tabakla üzerine bastırarak düzleştirerek sıkıştırın. Yine videoda nasıl yaptığımı gösterdim. Bu şekilde köfteleri üstüste koyarak birbirine yapışmadan buzlukta da saklayabilirsiniz.

Köfteleri şekil verdikten sonra tercihen ızgarada pişirin. Ben küçük bir ızgara kullanıyorum köfte pişirirken. Fırının ızgara kısmında da yapabilirsiniz. 

Burgeri sıralarken içine istediğinizi koyabilirsiniz.
afiyet olsun,

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe