Ölmeden Önce Yiyeceğiniz Şeyler?

Çarşamba, Ağustos 23, 2006

Bu konu nereden çıktı çok da karamsar görünüyor diyebilirsiniz.. İlk olarak bir öğleden sonra oturup kanalları karıştırırken BBC Prime'da Ready Steady Cook'un çikolata renkli (ama tam anlamıyla bitter çikolata) aşçı-sunucusu Ainsley Harriott "ölmeden önce yemek istediğiniz 50 şey" adında bir listeden bahsederken durdum, sonra listenin şu an hatırlayamadığım sırasında ve hatırlayamadığım bir kişinin en son yemek istediği şey üç katlı devasa bir hamburgerin nasıl yapıldığını seyretmeye başladım.. Derken bu bende çok katlı bir hamburger yapma isteği uyandırdı ki muhtemelen o an çok açtım ve bir kaç gün sonra Kumsal'la bu çift köfteli hamburgeri yapmıştık. Ardından karnım doyunca konuyu da listeyi de unuttum. Televizyonla pek yakın yaşamadığımdan dolayı da bir daha programa rastlamadım.

Ama bugün, yani sabahın bu erken saatlerinde The Traveler's Lunchbox'a bakarken Melissa'nın bu konuyu bloglar alemine taşıdığını gördüm. Hepimiz en son neler yemek isterdik diye sıralayım demiş. Şahsen o an bir şey yemeği düşüneceğimi pek sanmıyorum. Yani düşüneceğim en son şey yemek olurdu herhalde.. Ne kadar güzel destek oluyorum değil mi?

Melissa'nın da dediği gibi sürekli böyle listeler yapılmıştır ölmeden önce hangi kitapları okumak istersin, hangi filmleri seyretmek istersin, nerelere gitmek istersin, kimler yanında olsun istersin.. İşin özü o an ne yapıcağın değil de daha çok o an gelmeden yapmak istediklerini yapıp işin sonunda pişman olmamak herhalde ve tabi eğlence olsun bir konu olsun, konuşalım, düşünelim vs.

Lost izleyenleriniz varsa bilirler; Desmond bir kitap saklamaktadır. Kitabı hiç okumamıştır ve yıllardır okumamakta ama sürekli yanında taşımaktadır. Çünkü kitap o kadar güzeldir ki tam anlamıyla okumaya kıyamamaktadır ve hayatının en güzel anında veya en çok istediği anda kitabı okumak (kitabı hatırlayamıyorum şu an) istemektedir. Ama (spoiler vermiyim şimdi izlememişler için) tehlikeli bir anda ilk saldırdığı şey kitap olmuştu -gerçi fazla da bir şey yok doğal olarak o ortamda ama..-eminim içinden "neden okumadım!" gibi bir düşünce geçmiştir.. Bazen düşününce Desmond'a hak veriyorum öyle güzel ve harika kitaplar varki insan bittikten sonra, tekrar okuyup aynı heyecanı yaşamak için nasıl yapsam da unutsam ve tekrar baştan okusam diyebiliyor..

Olaya farklı açılardan bakmak mümkün elbet; bunlar boş şeyler öldükten sonra ne önemi var herşey boş vs. Dediğim gibi böyle ağır düşüncelere girmeksizin sadece eğlence olsun diye, konumuza ve yaptıklarımıza çok uygun olarak, acaba neler yemek isterdiniz diye soruyorum? Şimdiye kadar hiç tadmadığınız ve çok merak ettiğiniz tadlar veya en sevdiğiniz yemekler de olabilir...

Bana gelince henüz karar veremedim hala düşünmedeyim!! Karar verme noktasına gelince hiç bir şey yeterince güzel gelmiyor nedense.. (Genellikle kararsızlıkla zor beğenme arası bir yerdeyimdir)

BBC'nin listesi burada. Bu listede çikolatadan çin yemeğine ve ilginç buldum kebap da var. İskender yemek isteyebilirim mesela kebap demişken.. Hayır hayır daha tam olarak karar vermedim. Daha önce hiç tadmadığın bir şey yemek biraz riskli olabilir çok berbat bir tadı vardır mesela?.. Sevdiklerim arasından,

  • Çikolata

    yemek isteyebilirim gerçekten, taze

  • Ay çöreği de olabilir.

    Şu ana kadar hiç tadmadığım ama çok merak ettiğim bir yiyecek var mı diye düşünüyorum...

  • Tavşan veya keklik eti diyerek şimdilik nokta koyuyorum.

    Kimseyi "Haydi söyle bakıyım neler yemek isterdin" diye cevap vermek zorunda bırakmak istemiyorum, o yüzden isteyen herkes yazabilir. Sonrasında bunlar seçilip yapabilir, size kalmış..

  • You Might Also Like

    3 Comments

    1. yemek olarak : kanguru eti ? bufola eti ?denemek ister misin ?
      icecek olarak da : kimiz, kefir , aslan sutu ?

      bence burada insanlara hayatin kisa oldugunu, aslinda sevdikleri (gercekten sevdikleri) seylerin aslinda cok da fazla olmadigini anlatmak isteniliyor. bende bir kac yemekden sonra ee - uu demeye basladim. aklima gelen pek cok yemegi sevdigimi ama ilk 50 girmek icin iddiasiz buldum (henuz ilk 50 olusmamisken bile)
      ama
      - karpuz- peynir-
      - waffle
      - badem ezmesi-
      - hacibabadan fistikli kaadyif
      - hatayda kunefe
      - reyhan pastanesinin tarcinli kakaolu toplari-
      - antep imam cagdasta sis
      - visne sarabi
      atlamayacaklarimdan :))
      birde nerede yapildigi konusu var tabi :)

      YanıtlaSil
    2. Tavşan ve keklik eti unutulmazdı. Çünkü bizim tavşanımız ve kekliğimizdi ve annem artık bir dairede bunlara bakmanın imkansız olduğunu anlatarak ikna etmişti ki;
      doğruyduda. Ama bu şartlarda pek tadı lezzetli olmuyor ağzınıza aldığınız lokmayla gözünüze yaş aynı hızla geliyor. Onun için çikolata ve biber diyorum sadece.

      YanıtlaSil

    Subscribe