İftarda Denemeler

Cuma, Ağustos 05, 2011


  İftar Menüsü

~ Vişne Kompostosu 
(Çilek & Vişne karışık halinin tarifini veriyorum.)
(Tavuk suyu ve şehriyeli)
~ Dana Biftek
(Defne Yaprağı ve Domates Soslu)
~ Kremalı Patates Püresi
~ Pirinç Pilavı
~ Közlenmiş Kırmızı Biber
(Sebzeli Mantarlı Sos ile)
~ Sebzeli Mini Napoleonlar
~ Akdeniz Salatası
~ Çikolatalı Ekler





Dün akşam 6 kişilik bir iftar davetimiz vardı. Uzun zamandır denemek istediğim iki tarifi deneyebildim. Şekil olarak tam istediğim gibi olmadılar o yüzden istediğim versiyonu yakalayınca tariflerini daha içim rahat paylaşabilirim. 

Nadiren yense de iftariyelik hazırlanmadan olmuyor. Ama reçel ve pide de çok güzel bir ikili.

 Ana yemekten ziyade çorba ve salatalara önem verdiğimden ve iftar anındaki hengamede fotoğraf çekmek çok zor olduğundan sadece birkaç salatanın fotoğrafı var maalesef.

Kızartılmış bostan patlıcan dilimleri, üzerinde domates, yeşil biber, kırmızı biber ve mantardan oluşan bir sote sos ile servis edilince harika oluyor. Linkte verdiğim tariften farklı olarak ben sarımsak ve şeker koymadım. Bostan patlıcanı epey tombul aldığımdan dilimler devasa oldu. :)




İşte çook uzun zamandır denemek istediğim o tarif. Sofradaki ikinci patlıcan bu sefer püre halinde. Burada hesaba katmadığım kabak ve mantarların büyüklüğüne kıyasla domateslerin onlara uymayışı oldu. Hepsinin aynı boyutta olmasını istemiştim ama yapmaya başladığımda bir daha gidip elimde cetvelle domates almak çok zor geldi. Ve yapılışını fotoğraflayamadım.

Misafirlerimiz görünüşünü ve tadını çok beğendiklerini söylediler. Daha eşit boyutta sebzeler ve daha güzel bir ışıkla bir kez daha yapmayı düşünüyorum o zaman tarifini ekleyeceğim. Çok hafif çok şirin servisi biraz "devirmeden nasıl tabağa aktarsam" ama bir patlıcan sever olarak bence lezizdi. Yapımı da kolay ve eğlenceli.




Közlenmiş kırmızı biberleri aslında yukarıdaki napoleonlara ekliyecektim ama kendisini taşımayacak bir kule olacağına karar verdim. Bu yüzden bunlar böyle gül şeklinde zeytinyağlı olarak servis yapıldı.





Fotoğrafını çekmeyi unuttuklarım; Mayonezli/Yoğurtlu, Bol Otlu Tavuk Salatası, Künefe, Çikolatalı Ekler, Sultan Çorbası, Dana Biftek, Patates Püresi. Sanırım bifteğin bu versiyonu henüz blogta yok yakın zamanda ekleyeceğim. Kuzu eti yemeyen misafirler için lezzetli bir tarif.

Sofrada çok şey varmış gibi görünse de aslında her şeyden azar azar yapıldığı için zor olmadı. Artanlar ise streçlenmiş buzdolabında akşam yenmeyi bekliyorlar.


You Might Also Like

2 Comments

  1. ELLERİNE SAĞLIK HARİKA HEPSİ...

    YanıtlaSil
  2. Masallah size hepsi icin ellerinize saglik cok guzel gorunuyor hele o kat kat dizilmis sebzeler
    sekilleri cok hosuma domatesli olan ilk goruntude ck guzel duruyor bence alttan uste dogru kuculmus daha guzel durmus
    ellerinize emeginize saglik
    Hayirli Ramazanlar.

    YanıtlaSil

Subscribe