Beş Çayı Atıştırmaları {Erikli Kek & Domatesli Peynirli Börek}

Pazar, Haziran 10, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.

DOMATES PEYNİRREK




Uzun zamandır fırsat bulup da tarif ekleyemiyordum bugün bu tembelliği kırıp bir kaç şey ekleyelim bari..
Börekleri kuzenim Banu'da kalırken beraber yapmıştık. Neredeyse hergün bir çeşit börek yapıyorduk. Pırasalı, Patatesli, Ispanaklı, Sucuklu... Bunların tarifleri zaten arşivde var olmayan bir tek "Domatesli Peynirli".. Bir gün de kabaklı börek yapıp bloğa eklemem konusunda istek aldım. Yapım şekli Pırasalı Börekle aynı tek fark malzemesi.. Diğer börekleri yaparken malzeme az geldi ama yufka artmıştı biz de buzdolabına baktık peynir var ama ben sade peynirli börek pek sevmem o yüzden içine biraz sebze katalım dedim.. Bir kaç domatesin kabuklarını soyup küp küp doğrayıp ezilmiş peynir ve biraz pul biberle karıştırıp aynı pırasalı börek gibi yufkaları rulo yapıp sararak böreğimizi yaptık. Üzerine yumurta ve zeytinyağı karışımını sürüp fırına verdik. Börek pişerken Akdeniz yeşillikleri, domates, salatalık vb. doğrayıp üzerine biraz nar ekşisi gezdirdik. Pembe çay takımını çıkarıp çayımızı demledik... Yeni aldığımız minik kaktüslerimiz de poz verdiler. Sıcak börek ve çay gerçekten çok güzel bir ikili..



PLUM BUCKLE (ERİK KEK)



Erikli Kek, önceden Williams-Sonoma'da görüp ayırdığım bir tarifti. Ama tarifteki erik farklı bir cinsti sanırım çünkü fotoğrafta kekin içinde mor renkte görünüyorlar veya kabukları soyulmadığı için renk vermiş.. Aslında kekin ters çevrilmesi gerekiyordu ama ben kelepçeli kalıpta yaptığım için ters çevirmeyi unuttum.

O gün akşam yemeğini üzerime almıştım;
Klasik Soğan Çorbası,
Hünkar Beğendi
ve Mayonezli Sebze Salatası yaptım.
Yemekler bittikten sonra annem babamın canının tatlı istediğini söyledi, eğer kadayıf olsaydı künefe yapıcaktık ama olmadığı için bu keki denemeye karar verdim. Kek çok fazla yağ içerdiği için biraz ağır ama mayhoş tadlardan hoşlanıyorsanız keki yerken ağza gelen hafif ekşi erikler güzel bir lezzet katıyor.

Malzemeler;

  • 1,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/4 tatlı kaşığı tuz
  • 16 yemek kaşığı tereyağı, oda sıcaklığında
  • 1 su bardağı + 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yumurta, oda sıcaklığında
  • 6 - 8 erik, çekirdekleri çıkartılmış ve sekize bölünmüş (tarifte kabuklarını soyun demiyor ama biz soyduk. Bu sekize bölme sanırım çok iri erikler için geçerli minik erikler dörde bölünse yeterli olucaktır)
  • 1/4 yemek kaşığı tarçın


  • Hazırlanışı;
    1. Fırını 350°F veya 176°C ısıtın. 23cm'lik yuvarlak kalıbı yağlayın, kalıbın tabanına parşömen kağıdı yerleştirin ve kağıdı da yağlayın.
    2. Bir kasede un, tuz ve kabartma tozunu eleyerek karışmasına sağlayın, ve bir kenara koyun.
    3. Çırpma kabında oda sıcaklığına yumuşamış tereyağını ve 1 su bardağı toz şekeri kremamsı bir hale gelinceye kadar çırpın, yaklaşık 5 dk. Yumurtaları tek tek ekleyip her birinin ardından tekrar iyice karışana kadar çırpın ve son olarak un karışımını ekleyin tamamen karışana kadar çırpın. Koyu kıvamlı kremamsı bir hamur elde ediceksiniz. Ben erikleri önceden doğrayıp bir tabağa koymuştum ve beklerken sulanmışlardı. Dökmek istemediğim için tabaktaki erik suyunu da karışıma ekleyip çırptım.
    4. Yağlanmış kağıt serilmiş kalıba hamuru yayın. Erikleri istediğiniz gibi biraz içeri doğru batırarak dizin.
    5. Küçük bir kasede 1 yemek kaşığı toz şekerle tarçını karıştırıp kekin üzerine serpiştirin ve fırına verin. Yaklaşık 50 dk'da kızarana kadar pişirin.


    You Might Also Like

    2 Comments

    1. Selvanın kuruluş tarihinden bu yana en açıklayıcı bilgiler yollayan talihli üyemiz selva hediye paketi kazanacaktır. Yapılan çekilişle kazanan talihli 15.06.2007 tarihinde açıklanacaktır.



      Yarışmaya herkes katılabilir. Tek yapmanız gereken selvayarisma@gmail.com adresine selvanın kuruluşundan bu yanaki tarihçesini kapsayan yazı yollamak!



      Selva ye, sende kazan!

      YanıtlaSil
    2. Yaptim, basardim, bir tarif bu kadar mi basarili olur.. Bravo.. muhtesem, tadina doyamadik..Tip[ik bir Amerikan keki oldu hem yapilisi pratik hem kuru degil.. herkese tavsiye ederim.. bu site beni kafaladi artik baska yerde tarif aramam..

      YanıtlaSil

    Subscribe