Simit Sarayı - Patatesli Açma & Kaşarlı Simit & Sucuklu Simit

Pazartesi, Ocak 22, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Yukarıdaki fotoğraf geçen seneden kalma aşağıdaki ise geçen hafta yapıldı. Geçen hafta Akrabalar toplantısını Çamlıca'da babamın teyzesinde yaptık. Sabah çok erken gideceğimiz için kahvaltıya bu açmalardan yapıp götürelim dedim. Gece 12'de hazırlayıp şekil verip tepsiye dizdikten sonra buzdolabına koyduk ama bir daha mayalı bir şeyi bu kadar uzun süre bekleymeyeceğim. Çünkü kabardılar biz durduramadık efendim bütün tepsi resmen birleşti bir bütün oldular. Neyse sabah gittiğimizde tekrar ayırıp düzeltmeye çalıştık ama nafile şekilleri bir kere bozulmuştu. Asıl yemek sofrasını makinemin şarjı bittiği için çekemedim :(.. Teyzemiz birbirinden güzel lezzetli yemekler yapmıştı fotoğrafları olmasa da yine de menü;

  • Dövme Çorbası
  • Zeytinyağlı Yaprak Sarma & Kuru Sebze Dolması
  • Kızarmış et
  • Etli Bohça Lahana Dolması
  • Kurutulmuş Fasulye Yemeği
  • Pırasalı Börek (Ayrı bir güzeldi, tadı damağımızda kaldı desem yeridir)
  • Yoğurtlu Brokoli Salatası (Tülin abla getirmişti)
  • Tel Şehriyeli Tavuk Salatası (Ben götürdüm)
  • Zeytinyağlı Barbunya (Bu da yine çok güzeldi)
  • Mevsim Salatası
  • Karışık Meyve Kompostoso (Harikaydı)
  • Tiramisu (Ben götürdüm)
  • Kabak Tatlısı
  • Baklava

    Malzemeler;

  • 1/2 litre (2,5 su bardağı) süt, ılık olması için ısıtılmış ama kaynar olmamalı
  • 1 paket yaşmaya
  • 10 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • Sonradan arasına sürmek için tereyağı, oda sıcaklığında
  • 1 kg un

    Harcı için;

  • 3-4 patates, haşlanmış
  • Pul biber, tuz

  • Kaşar peyniri, dilimlenmiş
  • Sucuk, dilimlenmiş

    Üzeri için;

  • 1 yumurta
  • Çörek otu
  • Susam




  • Hazırlanışı;
    1. Ilık sütü yoğurma kabına koyun 1 paket mayayı sütün içinde eritin.
    2. Sıvıyağı, tuzunu, şekerini koyup karıştırın ve genelde 1 kg un gelmesine rağmen yine de yavaş yavaş unu ilave ederek yoğurun. Yumuşak bir hamur elde ediceksiniz.
    3. Hamuru toparladıktan sonra üzerine sıkıca kapatıp bir köşeye mayalanması için bırakın.
    4. Haşlanmış patatesi bir çatalla ezip baharatlarını ekleyin.
    5. Hamur mayalandıktan sonra (yaklaşık 30 dk.) kaç parça yapıcaksanız ayırın. Elinizle tahtanın üzerinde biraz açıp arasına yumuşamış tereyağını sürün ve katlayıp bir kenara koyun bütün parçalara aynı işlemi uygulayın.
    6. Mesela ben patatesli olanları uzun ve büyük bir parça halinde yaptım. Pide şeklinde açıp ortasına harcını bolca koyun iki kenarı da üst üste gelicek şekilde kapatın.
    7. Sucuklu olanlardan bazılarını ve boş olanları 15 cmlik rulolar halinde yapıp kendi etrafında sardım.
    8. Kaşarlı olanları yukarıdaki fotoğraftaki gibi rulo yaptıktan sonra bükerek simit şekli verdim.
    9. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye açmaları dizdikten sonra üzerilerine yumurta sürüp bazılarına çörek otu bazıları susam serptikten sonra 200 derece ısıtılmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.

    You Might Also Like

    2 Comments

    1. Lütfen, makinenizin şarjı bitmeden önlemini alın. Çünkü sizin fotoğraflarınız çok güzel oluyor.

      Ceren

      YanıtlaSil
    2. Teşekkürler :">, Bundan sonra şarj aletsiz çıkmıcam!!! Çok üzüldüm ben de aslında telefonla çekmeyi düşündük ama telefonla çekilen fotoğraflar pek hoş olmuyor o yüzden vazgeçtik...

      YanıtlaSil

    Subscribe